Reklama

Czekolada wygrała z fundacją

Niemiecki producent czekolady Ritter Sport wygrał batalię sądową z niezależną fundacją Stiftung Warentest, która zarzucała mu wprowadzanie w błąd klientów. Sąd w Monachium orzekł, że fundacja nie miała racji i musi wycofać "mierną" ocenę, jaka przyznała popularnej czekoladzie. A także pod karą grzywny - w wysokości 250 tys. euro - zaprzestać rozpowszechniania "nieprawdziwych informacji".

Publikacja: 14.01.2014 14:06

Czekolada wygrała z fundacją

Foto: AFP

To pierwszy taki przypadek w 50-letniej historii Stiftung Warentest, która według powszechnej opinii nigdy się nie myli.

Spór dotyczy aromatu wanilii, a właściwie jego pochodzenie. Producent zapewnia, że jest całkowicie naturalny, a fundacja twierdziła, że sztuczny.

Kilka dni przed Adwentem niemiecka Stiftung Warentest - fundacja zajmująca się ocenianiem jakości towarów i usług - przyznała popularnym czekoladom Ritter Sport ocenę "mierną" - za wprowadzanie w błąd klientów. Firma twierdzi, że do czekolady dodaje wyłącznie naturalną wanilię, ale zdaniem fundacji wyroby te faktycznie zawierają syntetyczną wersję tej przyprawy.

Stiftung Warentest twierdziła, że produktach Ritter Sport - Voll-Nuss-Schokolade, znalazła piperonal, organiczny związek chemiczny, występujący w olejkach eterycznych, stosowany jako składnik spożywczych olejków do aromatyzowania likierów oraz słodyczy. Fundacja podkreśliła, że piperonal jest bezpiecznym środkiem spożywczym, ale producent "zapomniał" konsumentów poinformować o jego obecności w czekoladzie, twierdząc, że zawiera ona naturalną wanilię.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że jest to absolutnie nieprawdziwa informacja, ponieważ firma nie zamawia i nie używa sztucznych aromatów. Ritter Sport - podkreślił, że używa wyłącznie naturalnego piperonalu - ekstrahowanego z "upraw biologicznych".

Reklama
Reklama

Stiftung Warentest (Fundacja Warentest) została założona w 1964 przez niemiecki rząd, jako niezależny instytut, który ma przeprowadzać testy porównawcze produktów oraz usług. Fundacja działa niezależnie i sama decyduje o tym co bada i w jakim czasie. Jej podstawowym celem jest dostarczanie konsumentom rzetelnych i niepodważalnych  informacji. Fundacja Warentest współpracuje z polskim miesięcznikiem Pro-Test.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama