Amerykański koncern, należący już w całości do Fiata prowadzi z władzami federalnymi i stanowymi Kanady negocjacje w sprawie pożyczek, które pomogą przygotować fabryki w Windsor i Brampton w stanie Ontario. Inwestycja sięgająca kilku miliardów dolarów byłaby największą ze strony Fiata od czasu zakończenia przez Chryslera w 2009 r. postępowania naprawczego i wyjścia spod ochrony przed wierzycielami.
- Musimy zadecydować, czy chcecie tego czy nie — powiedział Marchionne dziennikarzom w Toronto. — A jeśli tak, to bardzo chętnie tu zostanę. Nie chcę nikogo straszyć, ale są takie miejsca na świecie, które desperacko szukają wykorzystania swych mocy, gdzie istnieje infrastruktura i nadaje się do użytku.
Marchionne dodał, że dochodziły do niego słuchy z innych stron, z USA i Meksyku o przeniesieniu produkcji. Prawdopodobnie mogą zaoferować lepsze zachęty niż Kanada — dodał.
Dwa minivany, Town & Country Chryslera i Caravan Dodge'a zajęły drugie i trzecie miejsce na liście najlepiej sprzedających się w USA w ubiegłym roku, ustępując tylko Hondzie Edyssey — wynika z danych Autodata. Oba są produkowane w Windsor.
Światowy wymiar
Marchionne chce przekształcić Fiata i Chryslera w firmę, która mogłaby rzucić rękawicę większym producentom, General Motors i Volkswagenowi. Przejęcie Chryslera było krokiem prowadzącym do tego celu — stwierdził Marchionne.