Amerykanie najmniej dbają o pasażerów

Linie lotnicze w USA pozostają w tyle za hotelami i biurami podróży pod względem zadowolenia podróżnych, którzy skarżą się na ciasnotę i marny serwis na pokładzie

Publikacja: 22.04.2014 16:05

W dorocznej ankiecie majacej ustalić wskaźnik zadowolenia amerykańskich konsumentów (ACSI) okazało się, że linie lotnicze uzyskały 69 pkt na 100 możliwych, podczas gdy hotele miały 75 pkt, a internetowe biura podróży 77. Poziom zadowolenia z działalności przewoźników nie zmienił się w ciągu ostatniego roku, gorzej od nich wypadły płatna telewizja, media społecznościowe i serwis internetowy.

Wskaźnik podróży ACSI  powstaje na podstawie rozmów z przypadkowo wybranymi ponad 7400 klientami linii lotniczych, hoteli i internetowych biur podróży, przeprowadzonych od pażdziernika 2013 do marca 2014. To jedno z kilku najnowszych badań sugerujących, że linie lotnicze mają duże pole do popisu w poprawieniu różnych aspektów swych usług.

Doroczny raport badaczy z uniwersytetów stanu Wichita i lotniczego Embry-Riddel wykazał, że wprawdzie ogólnie przewoźnicy mieli mniej powodów do skarg od pasażerów, ale ich  punktualność  i odprawa bagaży pogorszyły się w 2013 r. w porównaniu z 2012 r.  Inne opracowanie  amerykańskiego  Public Interest Research Group Education Fund podało, że Spirit Airlines, American Airlines Group i United Continental wypadły najgorszej w ocenie podróżnych.

Przy pracach nad ACSI ustalono, że linie lotnicze wysoko oceniono pod względem procedur rejestracji i rezerwacji, ale obsługę na pokładzie można znacznie poprawić. Klienci nisko ocenili wygodę foteli i toalet oraz podawanych napojów.

-  Największym wyzwaniem dla linii lotniczych jest samo latanie - stwierdził dyrektor programu ACSI, David VanAmburg. Jego zdaniem podróżni nisko ocenili komfort foteli, bo loty stały się zatłoczone, miejsca jest coraz mniej, bo przewoźnicy chcą wykorzystać każdy fotel. Nie spodziewa się zmiany tej tendencji, bo bardziej wypełnione samoloty pomogły liniom poprawić wyniki finansowe.   - W ostatnich latach panowała wyraźna tendencja w tym sektorze zwiększania efektywnosci kosztów poprzez wsadzanie więcej ludzi do samolotów - wyjaśnia.

Najwyższe oceny otrzymały tania JetBlue Airways, Southwest Airlines i Delta Air Lines. Najgorzej wypadła United Continental.

Hotele wypadły lepiej od linii lotniczych, choć ogólna ocena zmalała do 75 pkt z 77 rok wcześniej, bo wzrosły ceny pokojów. Klienci nie odczuli poprawy jakości usług hotelowych wraz ze wzrostem cen - stwierdził VanAmburg. Hotele tanie i średniej klasy w rodzaju Econo Lodge należących do Choice Hotels Int'l zapewniły najmniejsze zadowolenie gościom. Lepiej wypadły hotele luksusowe; Ritz-Carlton należące do sieci Marriotta ocenionio najwyżej.

W dorocznej ankiecie majacej ustalić wskaźnik zadowolenia amerykańskich konsumentów (ACSI) okazało się, że linie lotnicze uzyskały 69 pkt na 100 możliwych, podczas gdy hotele miały 75 pkt, a internetowe biura podróży 77. Poziom zadowolenia z działalności przewoźników nie zmienił się w ciągu ostatniego roku, gorzej od nich wypadły płatna telewizja, media społecznościowe i serwis internetowy.

Wskaźnik podróży ACSI  powstaje na podstawie rozmów z przypadkowo wybranymi ponad 7400 klientami linii lotniczych, hoteli i internetowych biur podróży, przeprowadzonych od pażdziernika 2013 do marca 2014. To jedno z kilku najnowszych badań sugerujących, że linie lotnicze mają duże pole do popisu w poprawieniu różnych aspektów swych usług.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej