Właśnie do Szkoły Orląt trafił dwusilnikowy Diamond najnowszej generacji DA 42-VI. To pierwszy samolot tego typu sprzedany w Polsce i pierwsza wielosilnikowa maszyna przeznaczonym do szkolenia w dęblińskim ośrodku. To zarazem kolejny, biznesowy sukces prywatnej, konstancińskiej firmy JB Investments , należącej do Jana Borowskiego, która już wcześniej centrum szkolenia pilotów wojskowych przy WSOSP wyposażyła w 8 mniejszych samolotów Diamond DA-20 C1 i 5 dwumiejscowych śmigłowców Guimbal Cabri G2 francuskiej firmy Guimbal Helicoptere.
Dwusilnikowy Diamond DA-42 VI to najbardziej rozwinięta konstrukcyjnie wersja popularnego czteroosobowego samolotu austriackiego producenta, napędzanego dwoma silnikami diesla Astro Engine AE300 o mocy 340 KM , która w ze standardowym obciążeniem potrzebuje do startu zaledwie 350 metrów lotniska. Zasięg samolotu wynosi 2245 km, a jego maksymalna prędkość przelotowa to 353 km/h. Dzięki systemowi zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego TKS i wykrywaczowi wyładowań atmosferycznych, Diamond DA-42 może latać w każdych warunkach pogodowych.
Konstanciński lider rynku General Aviation
JB Investments Jana Borowskiego - ze sprzedażą blisko 100 nowych samolotów i śmigłowców w ostatnich latach, jest obecnie niekwestionowanym liderem rynku lekkich statków powietrznych w Polsce.
Dystrybucją maszyn dla segmentu General Aviation zajmuje się od 1994 roku i reprezentuje w Polsce tak znane marki lotnicze jak amerykański Piper, Aviat i Liberty czy austriacki Diamond. Od 2011 roku jest także wyłącznym przedstawicielem na Polskę samolotów turbośmigłowych szwajcarskiej firmy Pilatus a od 2007 r. amerykańskich helikopterów marki Bell.
W tych dniach Bell Helicopter - Textron Inc. poinformowały o podpisaniu za pośrednictwem JBI, z dwoma polskimi przedsiębiorcami umów na zakup śmigłowców Bell 429 w wersji korporacyjnej. - Mamy nadzieję na zwiększenie sprzedaży modelu Bell 429 w Polsce – mówi Jan Borowski.