Według danych tego operatora systemu płatności internetowych kluczowe kategorie eksportowe obejmowały: oprogramowanie komputerowe i gry, sprzęt sportowy, rękodzieła, części samochodowe, sprzęt komputerowy i elektroniczny, kosmetyki, modę i usługi internetowe.

W 2014 r. ponad 10 tys. aktywnych sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej współpracowało z PayPal, w celu rozwinięcia swojej międzynarodowej działalności. W 2012 r. przynajmniej 11 proc. polskich sprzedawców sprzedawało online, a 34 proc. z nich otrzymało zamówienia z innych krajów europejskich.

- Nie powinno się lekceważyć rozmiaru możliwości. Handel zagraniczny w 2013 roku stanowił 25 proc. wartości płatności dokonanych za pośrednictwem PayPal – całkowitej wartości transakcji, które wyniosły w zeszłym roku 180 mld dolarów, przy udziale szybko pojawiających się nowych korytarzy eksportu online. Cieszę się, że Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków eksportowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i poza nią – mówi Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Polscy sprzedawcy otrzymują zamówienia online głównie od konsumentów z Europy, w tym Wielkiej Brytanii (18 proc.) i Niemiec (12 proc.), jednak Ameryka Północna również pozostaje naszym kluczowym partnerem (25 proc.). Udział najważniejszych rynków, które generują imponujący wzrost wartości polskiego eksportu praktycznie nie zmienił się w ostatnich latach.