Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.01.2015 11:06 Publikacja: 21.01.2015 11:06
Jest nowe wyjaśnienie wycofania się Gazpromu z budowy gazociągu South Stream. Winna jest Komisja Europejska, która dyskryminuje Rosję.
Foto: Bloomberg
- Sytuacja z South Stream jest jasna: projekt jest zamknięty, niestety przede wszystkim dlatego, że był przedmiotem dyskryminacji ze strony Komisji Europejskiej - ocenił szef rosyjskiego MSZ Siergiej Ławrow, podała agencja Prime.
Jest to już co najmniej trzecie wyjaśnienie przerwania tego kosztownego i strategicznego dla Rosji projektu. Gazprom mówił o rosnących kosztach i niemożności uzyskania od Unii zwolnienia projektu z regulacji Trzeciego pakietu Energetycznego. Premier Dmitrij Miedwiediew zapewniał, że decyzja nie jest polityczna, „a już na pewno nie emocjonalna. Jest to decyzja prawna" - uzasadniał wczoraj podczas potkania z ministrem energetyki oraz prezesem Gazpromu.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas