EDF – strategia bliżej klienta końcowego

EDF chce mocniej zaistnieć na rynku sprzedaży do klienta końcowego. Zaczyna od sektora małych i średnich przedsiębiorstw, w którym widzi obecnie największy potencjał.

Publikacja: 05.03.2015 15:27

EDF – strategia bliżej klienta końcowego

Foto: Bloomberg

Dziś wywodząca się z Francji grupa ma u nas 100-150 klientów biznesowych. W perspektywie 2018 r. chce mieć przynajmniej 10-proc. tego rynku, co przekłada się na 100 tys. firm z tego sektora i około 2 TWh sprzedanej energii.

W ocenie EDF-u sektor małych i średnich firm w Polsce jest jednym z największych w Europie. Jak pokazały przeprowadzone na zlecenie koncernu badania, ten rynek to ponad 1 mln klientów, zużywających ponad 20 TWh energii elektrycznej rocznie.

Docelowo spółka chce też zaistnieć na rynku sprzedaży do klientów indywidualnych. Ze słów przedstawicieli EDF wynika jednak, że na razie ten rynek nie ma dużego potencjału. Zmianę może przynieść uwolnienie tego rynku od procesu taryfowania przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Spółka nie wyklucza jednak, że jeszcze przed pełna liberalizacją będzie sprzedawać energię dla gospodarstw domowych, jeśli odbiorca będzie jednocześnie właścicielem małej firmy zainteresowanej zmianą sprzedawcy.

EDF proponuje klientom szereg gwarancji m.in. niezmiennej ceny do 2018 r., 3-miesięcznego testowania usług oraz wystawiania miesięcznych faktur na podstawie zużycia a nie prognoz z 14-21-dniowym terminem płatności. Do klientów, którzy już zmieniali dostawcę prądu, koncern chce natomiast trafić zapewniając dodatkowe usługi np. w postaci audytu wewnętrznego czy analizy opłacalności instalacji fotowoltaicznej (ograniczającej rachunki nawet o 80 proc.). – Kolejne produkty pojawiać się będą sukcesywnie w następnych miesiącach – zapowiada Artur Dominiak, dyrektor marketingu EDF.

Nie ukrywa, że spółka jest zainteresowana poszerzeniem oferty o sprzedaż gazu, który może proponować w pakiecie z energią.

Razem z oferta handlową ruszy też kampania marketingowa m.in. w telewizji, która będzie widoczna od sierpnia lub września. Początkowe działania reklamowe planowane są w Internecie.

EDF Polska jest już obecna w Polsce w segmencie dużego biznesu. W 2013 roku spółka zrealizowała nową strategię sprzedaży skierowaną do średnich i dużych klientów przemysłowych. Przez ostatnie 3 lata EDF potroił zakontraktowany wolumen sprzedaży energii z 1,2 TWh do 3,5 TWh, zwiększając tym samym udział w rynku dużego biznesu z 2 do 7 proc.

Francuski koncern znany jest u nas jednak na razie głównie jako wytwórca energii. Łączny wolumen wytworzonej przez EDF energii w 2014 r. wyniósł 14 TWh, a energii cieplnej – 8 TWh. Spółka zamierza inwestować w Polsce w energetykę wiatrową budując kolejne farmy wiatrowe. Zamierza także wspólnie z Arevą startować w planowanych na drugie półrocze postępowaniu zintegrowanym PGE EJ1 na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce.

Dziś wywodząca się z Francji grupa ma u nas 100-150 klientów biznesowych. W perspektywie 2018 r. chce mieć przynajmniej 10-proc. tego rynku, co przekłada się na 100 tys. firm z tego sektora i około 2 TWh sprzedanej energii.

W ocenie EDF-u sektor małych i średnich firm w Polsce jest jednym z największych w Europie. Jak pokazały przeprowadzone na zlecenie koncernu badania, ten rynek to ponad 1 mln klientów, zużywających ponad 20 TWh energii elektrycznej rocznie.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO