Polskie firmy za granicą wystawione na ryzyko

W I półroczu liczba zleceń dla wywiadowni gospodarczych wzrosła o prawie połowę. Ale większość eksporterów wciąż nie wie, jak z nich korzystać.

Aktualizacja: 06.09.2015 22:50 Publikacja: 06.09.2015 22:00

Najwięcej zamówień dla wywiadowni dotyczy państw UE, ale przybywa zleceń na badanie rynków dalekich

Foto: Rzeczpospolita

Polscy eksporterzy okazują się ryzykantami. Nie zabezpieczają się przez możliwością nagłej zmiany kursów walutowych, nie badają kondycji i rzetelności przyszłych partnerów biznesowych. Wiele firm, wchodząc do nowego kraju, nie bada dokładnie struktury popytu na swoje produkty. Choć na polskim rynku dostępne są instrumenty finansowe pozwalające obniżyć ryzyko transakcyjne, a wywiadownie gospodarcze oferują możliwość sprawdzenia każdego kontrahenta w dowolnym miejscu świata, wykorzystanie tych możliwości jest wciąż niewystarczające.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Po ostatnich awariach X Elon Musk obiecuje powrót do pracy w swoich firmach 24/7
Biznes
Czarnogórskie biznesy Olega Deripaski. Sankcje są, ale układy też
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP