Polskie firmy za granicą wystawione na ryzyko

W I półroczu liczba zleceń dla wywiadowni gospodarczych wzrosła o prawie połowę. Ale większość eksporterów wciąż nie wie, jak z nich korzystać.

Aktualizacja: 06.09.2015 22:50 Publikacja: 06.09.2015 22:00

Foto: Rzeczpospolita

Polscy eksporterzy okazują się ryzykantami. Nie zabezpieczają się przez możliwością nagłej zmiany kursów walutowych, nie badają kondycji i rzetelności przyszłych partnerów biznesowych. Wiele firm, wchodząc do nowego kraju, nie bada dokładnie struktury popytu na swoje produkty. Choć na polskim rynku dostępne są instrumenty finansowe pozwalające obniżyć ryzyko transakcyjne, a wywiadownie gospodarcze oferują możliwość sprawdzenia każdego kontrahenta w dowolnym miejscu świata, wykorzystanie tych możliwości jest wciąż niewystarczające.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej