Reklama

Socjolog obnaża mechanizmy TikToka. W grze są duże pieniądze

Reklama, dane i młodzi użytkownicy – Dominik Batorski, socjolog i data scientist, obnaża mechanizmy TikToka. I podkreśla: W grze są duże pieniądze.

Publikacja: 26.06.2025 04:33

Dominik Batorski, socjolog i data scientist

Dominik Batorski, socjolog i data scientist

Foto: mat. pras.

Dziewczynki w wieku 7–14 lat spędzają średnio prawie dwie doby miesięcznie, aktywnie korzystając z TikToka. Z badań internetu przeprowadzonych przez PBI/Gemius wynika, że w sumie ponad 2 mln użytkowników tej platformy w Polsce to właśnie dzieci między 7. a 14. rokiem życia. To blisko 65 proc. tej grupy wiekowej. Te dane zatrważają. Trzeba bić na alarm?

Zdecydowanie. Od lat przyglądam się statystykom TikToka w Polsce i dotychczas około 11, a teraz już nawet 12 mln osób w naszym kraju regularnie używa tej platformy. Średni czas korzystania na użytkownika wynosił dotąd około 24 godzin miesięcznie, ale teraz, gdy przyjrzymy się tym danym w rozbiciu na kategorie wiekowe, widać wyraźnie, że to tak naprawdę dzieci i młodzież w największym stopniu „wyrabiają” te godziny.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Biznes
Spór o sukcesję w Polsacie. Gorący październik w grupie Zygmunta Solorza
Biznes
Hossa państwowych spółek. Zbrojeniówka uratuje JSW? UE i presja Zachodu na Chiny
Biznes
Były szef IKEA rywalizuje z Szymonem Hołownią o stanowisko w ONZ
Reklama
Reklama