Igrzyska Olimpijskie to festiwal wielkich marek

Wiadomo było od początku, że Paryż tego lata będzie nie tylko stolicą sportu. Z wielką mocą stolica Francji podkreśliła swoją pozycję jako centrum wielkich światowych marek.

Publikacja: 10.08.2024 04:00

Redaktor naczelna magazynu Vogue Anna Wintour i australijski reżyser, scenarzysta i producent Baz Lu

Redaktor naczelna magazynu Vogue Anna Wintour i australijski reżyser, scenarzysta i producent Baz Luhrmann na otwarciuIgrzysk Olimpijskich Paryż 2024

Foto: AFP

Stroje Celine Dion, Aya Nakamury i Lady Gagi, które były z zachwytem komentowane w mediach społecznościowych, to dzieła paryskiego domu mody Dior. Ta marka modowa należy do głównego sponsora Olimpiady — francuskiego giganta modowo-kosmetycznego Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH).

150 mln euro, jakie LVMH wydał na dofinansowanie Olimpiady, były chyba najlepiej zainwestowanym kapitałem w marketing w jego historii, a być może nawet w w historii biznesu dóbr luksusowych. LVMH jest partnerem premium, tak samo, jak sieć kosmetyczna Sephora, czy sieć hipermarketów Carrefour, ale wynegocjował sobie także tytuł „partnera kreatywnego”. Co ciekawe, prezes LVMH Bernard Arnault, najbogatszy człowiek na świecie, podobno miał się długo wahać, zanim podpisał olimpijski czek.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”