Jak informuje EBOR w komunikacie, projekt jest częścią inicjatywy przyspieszającej wdrożenie elektromobilności w Polsce.
Allego to obecna na nowojorskiej NYSE holenderska firma zajmująca się doradztwem, usługami i obsługą sieci ładowarek do pojazdów z napędem elektrycznym. Powstała w 2013 roku jako część operatora sieci Alliander. Początkowo operowała na terenie krajów Beneluxu, potem rozszerzyła działalność na inne kraje europejskie. Dzisiaj jest właścicielem i operatorem 35 000 publicznych ładowarek w 16 krajach Europy. Łączy punkty ładowania z sieciami energetycznymi, instaluje je, konserwuje i obsługuje, a także zajmuje się inteligentnym ładowaniem i rozliczeniami.
Czytaj więcej
Miesięczna rata za samochód elektryczny jest średnio o kilkaset zł wyższa niż w przypadku porównywalnego modelu z silnikiem spalinowym.
W Polsce pojawiła się wczesną wiosną 2024. Projekt współfinansowany przez EBOR umożliwi Allego skorzystanie ze wsparcia z instrumentu infrastruktury paliw alternatywnych CEF w zakresie dekarbonizacji transeuropejskiej sieci transportowej. W ramach ekspansji na naszym rynku zainstaluje i będzie obsługiwać 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych lekkich i ciężkich w 50 lokalizacjach w całej Polsce.
Polska w ogonie unijnego rankingu elektromobilności. Przez niewielką dostępność ładowarek
Dostępność ładowarek do pojazdów elektrycznych jest jednym z podstawowych problemów w rozwoju polskiej elektromobilności. Według informacji z maja 2024 w Polsce funkcjonowało 6490 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych na 3686 stacjach. Niespełna jedna trzecia z nich z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym. Reszta, to wolne punkty prądu przemiennego o mocy nie większej, niż 22 kW.