Zabrzmi to zabawnie, ale w minionym roku Microsoft był postrzegany jako innowator głównie za sprawą... firmy Apple, która we wrześniu pokazała światu nowego, większego iPada. Sprzęt tak bardzo przypominał tablet Surface Pro produkcji Microsoftu, że tym razem to firma z Cupertino zyskała miano naśladowcy. Niezwykła sytuacja.
Jeszcze kilka lat temu, nawet jeżeli to Microsoft wprowadził jakiś produkt jako pierwszy, to w powszechnym odbiorze innowacyjność i tak przypisywano firmie Apple. – Sytuacja się poprawia – mówi szef marketingu Microsoftu Chris Capossela.
Od 2013 r. firma wspięła się z miejsca siódmego na trzecie w rankingu BrandZ, czyli corocznym badaniu opinii i postaw klientów przeprowadzanym przez firmę badawczą Millward Brown – i obecnie plasuje się tuż za Apple i Google. Raport BrandZ przypisuje ten sukces modernizacji produktów Microsoftu.
W październiku 2015 r. pozytywne recenzje zebrał jego pierwszy laptop Surface Book. Ma elastyczny zawias pozwalający na większe dopasowanie ustawienia ekranu, jest srebrny i elegancki, ma ambitne specyfikacje techniczne.
– To jeden z pierwszych bazujących na Windows laptopów wyższej klasy, który może śmiało konkurować z produktami Apple – uważa Michael Silver, analityk firmy Gartner.