Tak wygląda dobra zmiana w Microsofcie

Informatyczny gigant próbuje robić wokół siebie szum i wzbudzać zainteresowanie. Coraz skuteczniej.

Publikacja: 24.01.2016 20:00

Tak wygląda dobra zmiana w Microsofcie

Foto: Rzeczpospolita

Zabrzmi to zabawnie, ale w minionym roku Microsoft był postrzegany jako innowator głównie za sprawą... firmy Apple, która we wrześniu pokazała światu nowego, większego iPada. Sprzęt tak bardzo przypominał tablet Surface Pro produkcji Microsoftu, że tym razem to firma z Cupertino zyskała miano naśladowcy. Niezwykła sytuacja.

Jeszcze kilka lat temu, nawet jeżeli to Microsoft wprowadził jakiś produkt jako pierwszy, to w powszechnym odbiorze innowacyjność i tak przypisywano firmie Apple. – Sytuacja się poprawia – mówi szef marketingu Microsoftu Chris Capossela.

Od 2013 r. firma wspięła się z miejsca siódmego na trzecie w rankingu BrandZ, czyli corocznym badaniu opinii i postaw klientów przeprowadzanym przez firmę badawczą Millward Brown – i obecnie plasuje się tuż za Apple i Google. Raport BrandZ przypisuje ten sukces modernizacji produktów Microsoftu.

W październiku 2015 r. pozytywne recenzje zebrał jego pierwszy laptop Surface Book. Ma elastyczny zawias pozwalający na większe dopasowanie ustawienia ekranu, jest srebrny i elegancki, ma ambitne specyfikacje techniczne.

– To jeden z pierwszych bazujących na Windows laptopów wyższej klasy, który może śmiało konkurować z produktami Apple – uważa Michael Silver, analityk firmy Gartner.

Duży postęp widać w oprogramowaniu mobilnym. Microsoft podaje, że jego aplikacje Office na urządzenia mobilne, dostępne dla systemów iOS i Android, od wprowadzenia ich na rynek w marcu 2014 r. zostały pobrane ponad 200 mln razy. Firma zamierza poszerzać ofertę w tej dziedzinie.

Obecny rok (dla prezesa Satyi Nadelli już trzeci, odkąd w początkach 2014 r. objął stery Microsoftu) niewątpliwie okaże się decydujący dla powodzenia systemu Windows 10. Ale przed Nadellą także inne wyzwania. Niektóre elementy jego strategii (np. darmowe wersje mobilnych programów lub aktualizacje) poszerzają grupę odbiorców software'u Microsoftu, ale zarazem obniżają lub ograniczają przychody.

– Nadella będzie musiał w końcu udowodnić, że potrafi także zwiększać sprzedaż – mówi Colin Gillis, analityk z BGC Financial.

O innych kluczowych trendach na rynku high-tech w nowym roku czytaj w styczniowym numerze „Bloomberg Businessweek Polska".

Zabrzmi to zabawnie, ale w minionym roku Microsoft był postrzegany jako innowator głównie za sprawą... firmy Apple, która we wrześniu pokazała światu nowego, większego iPada. Sprzęt tak bardzo przypominał tablet Surface Pro produkcji Microsoftu, że tym razem to firma z Cupertino zyskała miano naśladowcy. Niezwykła sytuacja.

Jeszcze kilka lat temu, nawet jeżeli to Microsoft wprowadził jakiś produkt jako pierwszy, to w powszechnym odbiorze innowacyjność i tak przypisywano firmie Apple. – Sytuacja się poprawia – mówi szef marketingu Microsoftu Chris Capossela.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca