Reklama
Rozwiń

Sztuczna inteligencja może zmienić rynek mody

Branża modowa krytykowana często za wąskie pojmowanie piękna i przedmiotowe traktowanie kobiet coraz mocniej stawia na różnorodność. W zmianach wspiera ją AI.

Publikacja: 10.10.2023 03:00

Oczekiwaną przez konsumentów różnorodność modeli i modelek coraz częściej będzie zapewniać sztuczna

Oczekiwaną przez konsumentów różnorodność modeli i modelek coraz częściej będzie zapewniać sztuczna inteligencja – jak dowodzą ilustracje w tegorocznym raporcie BCG i Vogue Polska

Foto: Paper RGB

Ogłaszany we wtorek tegoroczny raport firmy doradczej Boston Consulting Group i magazynu Vogue Polska dotyczący branży modowej ilustrują wizerunki kilkudziesięciu modeli i modelek – przedstawicieli różnych ras, grup wiekowych, wśród których są też osoby o bardzo krągłych kształtach i z niepełnosprawnościami. Łączy je jedno – nie są to żywi ludzie, a wizerunki wykreowane przez sztuczną inteligencja, która w coraz większym zakresie jest wykorzystywana także w branży mody. I jak oceniają autorzy raportu, może pomóc w zwiększaniu różnorodności i inkluzywności w tej branży, która ma coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Wodowanie pierwszego okrętu rozpoznania „Delfin”
Biznes
Trump popiera zwiększenie presji na Rosję. Umowa UE-Ukraina i Orlen
Materiał Partnera
Transformacja energetyczna dla przedsiębiorstw na wyciągnięcie ręki
Biznes
UKE: Rynek telekomunikacyjny wyhamował. Rachunki w górę
Biznes
Roman Abramowicz sprzedał swój biznes Amerykanom. Od ręki dostanie 50 mln dolarów