Sztuczna inteligencja może zmienić rynek mody

Branża modowa krytykowana często za wąskie pojmowanie piękna i przedmiotowe traktowanie kobiet coraz mocniej stawia na różnorodność. W zmianach wspiera ją AI.

Publikacja: 10.10.2023 03:00

Oczekiwaną przez konsumentów różnorodność modeli i modelek coraz częściej będzie zapewniać sztuczna

Oczekiwaną przez konsumentów różnorodność modeli i modelek coraz częściej będzie zapewniać sztuczna inteligencja – jak dowodzą ilustracje w tegorocznym raporcie BCG i Vogue Polska

Foto: Paper RGB

Ogłaszany we wtorek tegoroczny raport firmy doradczej Boston Consulting Group i magazynu Vogue Polska dotyczący branży modowej ilustrują wizerunki kilkudziesięciu modeli i modelek – przedstawicieli różnych ras, grup wiekowych, wśród których są też osoby o bardzo krągłych kształtach i z niepełnosprawnościami. Łączy je jedno – nie są to żywi ludzie, a wizerunki wykreowane przez sztuczną inteligencja, która w coraz większym zakresie jest wykorzystywana także w branży mody. I jak oceniają autorzy raportu, może pomóc w zwiększaniu różnorodności i inkluzywności w tej branży, która ma coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów.

Pozostało 87% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?