Michelin: kolej na cięcia kosztów we Francji

Francuska firma oponiarska przygotowuje serię decyzji, które mają znacznie zmniejszyć koszty funkcjonowania we Francji, co zlikwiduje zapóźnienie konkurencyjne na rynku, gdzie trwa wojna cenowa - podał dziennik "Les Echos"

Publikacja: 11.02.2016 17:07

Michelin: kolej na cięcia kosztów we Francji

Foto: 123RF

Związki zawodowe w Michelinie spodziewają się w najbliższych tygodniach planu restrukturyzacji, który może objąć kilkaset miejsc pracy w Clermont-Ferrand. Zapowiadane oszczędności maja dotyczyć pionu administracji (finanse, informatyka, dział prawny, łączność z mediami), do końca marca Michelin ma przedstawić plan reorganizacji części inżynieryjnej, mający usprawnić tworzenie i wykorzystanie maszyn potrzebnych do produkcji opon - dodaje dziennik.

W ramach racjonalizowania pracy działu opon do ciężarówek firma mogłaby zamknąć zakład bieżnikowania w La Combaude pod Clermont-Ferrand zatrudniający ponad 300 osób.

- Projekt reorganizacji działów administracji i inżynierii jest realizowany zgodnie z tym, co grupa ogłosiła we wrześniu - oświadczyła rzeczniczka Michelina. - Żadnej decyzji nie podjęto na razie - dodała i wskazała, że firma nie wypowiada się o ewentualnych reperkusjach reorganizacji na poziom zatrudnienia.

W ostatnich latach Michelin podjął działania mające zapewnić jego osadzenie we Francji, gdzie ma 18 zakładów. W maju 2015 podpisał ze związkami w fabryce w Roanne pakt o przyszłości o przestawieniu produkcji z opon do samochodów osobowych i furgonetek na gumy z najwyższej półki.

W 2013 r. firma zapowiedziała zakończenie produkcji opon do ciężarówek w Joue-les-Tours, którą przeniesiono do Roche-sur-Yon, gdy miał powstać bardziej konkurencyjny i wyspecjalizowany ośrodek przemysłowy. W listopadzie 2015 Francuzi ogłosili o zamknięciu 3 fabryk europejskich, w W.Brytanii, Włoszech i Niemczech.

W coraz bardziej konkurencyjnych warunkach stawiają na bardzo duże ośrodki poprzez grupowanie działalności w Europie albo uruchamianie nowych na wschodzących rynkach, bo duża część ich historycznej bazy przemysłowej zwłaszcza w Europie składa się z małych jednostek o mniej rentownej produkcji.

Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa