Związki zawodowe w Michelinie spodziewają się w najbliższych tygodniach planu restrukturyzacji, który może objąć kilkaset miejsc pracy w Clermont-Ferrand. Zapowiadane oszczędności maja dotyczyć pionu administracji (finanse, informatyka, dział prawny, łączność z mediami), do końca marca Michelin ma przedstawić plan reorganizacji części inżynieryjnej, mający usprawnić tworzenie i wykorzystanie maszyn potrzebnych do produkcji opon - dodaje dziennik.
W ramach racjonalizowania pracy działu opon do ciężarówek firma mogłaby zamknąć zakład bieżnikowania w La Combaude pod Clermont-Ferrand zatrudniający ponad 300 osób.
- Projekt reorganizacji działów administracji i inżynierii jest realizowany zgodnie z tym, co grupa ogłosiła we wrześniu - oświadczyła rzeczniczka Michelina. - Żadnej decyzji nie podjęto na razie - dodała i wskazała, że firma nie wypowiada się o ewentualnych reperkusjach reorganizacji na poziom zatrudnienia.
W ostatnich latach Michelin podjął działania mające zapewnić jego osadzenie we Francji, gdzie ma 18 zakładów. W maju 2015 podpisał ze związkami w fabryce w Roanne pakt o przyszłości o przestawieniu produkcji z opon do samochodów osobowych i furgonetek na gumy z najwyższej półki.
W 2013 r. firma zapowiedziała zakończenie produkcji opon do ciężarówek w Joue-les-Tours, którą przeniesiono do Roche-sur-Yon, gdy miał powstać bardziej konkurencyjny i wyspecjalizowany ośrodek przemysłowy. W listopadzie 2015 Francuzi ogłosili o zamknięciu 3 fabryk europejskich, w W.Brytanii, Włoszech i Niemczech.