Reklama

Michelin: kolej na cięcia kosztów we Francji

Francuska firma oponiarska przygotowuje serię decyzji, które mają znacznie zmniejszyć koszty funkcjonowania we Francji, co zlikwiduje zapóźnienie konkurencyjne na rynku, gdzie trwa wojna cenowa - podał dziennik "Les Echos"

Publikacja: 11.02.2016 17:07

Michelin: kolej na cięcia kosztów we Francji

Foto: 123RF

Związki zawodowe w Michelinie spodziewają się w najbliższych tygodniach planu restrukturyzacji, który może objąć kilkaset miejsc pracy w Clermont-Ferrand. Zapowiadane oszczędności maja dotyczyć pionu administracji (finanse, informatyka, dział prawny, łączność z mediami), do końca marca Michelin ma przedstawić plan reorganizacji części inżynieryjnej, mający usprawnić tworzenie i wykorzystanie maszyn potrzebnych do produkcji opon - dodaje dziennik.

W ramach racjonalizowania pracy działu opon do ciężarówek firma mogłaby zamknąć zakład bieżnikowania w La Combaude pod Clermont-Ferrand zatrudniający ponad 300 osób.

- Projekt reorganizacji działów administracji i inżynierii jest realizowany zgodnie z tym, co grupa ogłosiła we wrześniu - oświadczyła rzeczniczka Michelina. - Żadnej decyzji nie podjęto na razie - dodała i wskazała, że firma nie wypowiada się o ewentualnych reperkusjach reorganizacji na poziom zatrudnienia.

W ostatnich latach Michelin podjął działania mające zapewnić jego osadzenie we Francji, gdzie ma 18 zakładów. W maju 2015 podpisał ze związkami w fabryce w Roanne pakt o przyszłości o przestawieniu produkcji z opon do samochodów osobowych i furgonetek na gumy z najwyższej półki.

W 2013 r. firma zapowiedziała zakończenie produkcji opon do ciężarówek w Joue-les-Tours, którą przeniesiono do Roche-sur-Yon, gdy miał powstać bardziej konkurencyjny i wyspecjalizowany ośrodek przemysłowy. W listopadzie 2015 Francuzi ogłosili o zamknięciu 3 fabryk europejskich, w W.Brytanii, Włoszech i Niemczech.

Reklama
Reklama

W coraz bardziej konkurencyjnych warunkach stawiają na bardzo duże ośrodki poprzez grupowanie działalności w Europie albo uruchamianie nowych na wschodzących rynkach, bo duża część ich historycznej bazy przemysłowej zwłaszcza w Europie składa się z małych jednostek o mniej rentownej produkcji.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama