Johnson & Johnson zmienia po 135 latach swoje logo

Koncern Johnson & Johnson zmienia swoje logo, które jest symbolem firmy od 135 lat. Niezmieniony pozostanie tylko czerwony kolor.

Publikacja: 16.09.2023 17:03

Johnson & Johnson zmienia logo po 135 latach

Johnson & Johnson zmienia logo po 135 latach

Foto: Bloomberg

Zniknęła kursywa, która została oparta na odręcznym podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, a zastąpiła ją nazwa napisana unowocześnioną czcionką, ponieważ nowo wydzielona firma koncentruje się na urządzeniach medycznych i lekach – pisze CNN.

W komunikacie firma stwierdziła, że nowe logo „zapewnia zarówno poczucie niespodziewaności, jak i człowieczeństwa”, a znak & podkreśla „troskliwą, ludzką naturę”. Czerwony pozostanie jednak kluczowym kolorem dla firmy, ponieważ jest „współczesnym kolorem, który świadczy o możliwości pilnego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa” – napisano w oświadczeniu.

Mimo, iż jest to duża zmiana, kupujący prawdopodobnie jej nie zauważą, ponieważ logo z kursywą będzie nadal używane na produktach konsumenckich, takich jak Band-Aid czy Tylenol.

Czytaj więcej

Amerykański koncern musi zapłacić za raka po pudrze dla niemowląt

Koncern Johnson & Johnson podzielił się niedawno na dwie firmy – jedną skupiającą się na urządzeniach medycznych i lekach, a drugą na produktach zdrowotnych dla konsumentów, działającą pod marką Kenvue. Nazwa Kenvue odzwierciedla pragnienie J&J, aby nowa tożsamość firmy konsumenckiej zajęła miejsce dobrze znanych marek. Jest to strategia podobna do innych konglomeratów produktów konsumenckich, takich jak koncernów Unilever czy Procter & Gamble.

Kenvue rozpoczął działalność jako niezależna firma kilka tygodni temu. Mimo to porzucenie charakterystycznego logo J&J oznacza koniec pewnej epoki, ponieważ jest to jeden z najdłużej używanych emblematów firmy na świecie. Nowe logo będzie z czasem pojawiać się na sprzęcie medycznym i produktach farmaceutycznych J&J – informuje CNN.

Zniknęła kursywa, która została oparta na odręcznym podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, a zastąpiła ją nazwa napisana unowocześnioną czcionką, ponieważ nowo wydzielona firma koncentruje się na urządzeniach medycznych i lekach – pisze CNN.

W komunikacie firma stwierdziła, że nowe logo „zapewnia zarówno poczucie niespodziewaności, jak i człowieczeństwa”, a znak & podkreśla „troskliwą, ludzką naturę”. Czerwony pozostanie jednak kluczowym kolorem dla firmy, ponieważ jest „współczesnym kolorem, który świadczy o możliwości pilnego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa” – napisano w oświadczeniu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Sztuczna inteligencja puka do drzwi polskiego biznesu i finansów. Ile wydają firmy?
Biznes
Michał Stępniewski: Nowe technologie szansą, pod warunkiem, że wiemy co chcemy osiągnąć
Biznes
Cyfrowa rewolucja w Europie. Musimy się do niej przygotować
Biznes
Najdroższe miasta do życia. Jeden kraj zdominował pierwszą 10
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Materiał partnera
Rynek mocy do przeglądu, a elastyczność pilnie poszukiwana
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży