Johnson & Johnson zmienia po 135 latach swoje logo

Koncern Johnson & Johnson zmienia swoje logo, które jest symbolem firmy od 135 lat. Niezmieniony pozostanie tylko czerwony kolor.

Publikacja: 16.09.2023 17:03

Johnson & Johnson zmienia logo po 135 latach

Johnson & Johnson zmienia logo po 135 latach

Foto: Bloomberg

Zniknęła kursywa, która została oparta na odręcznym podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, a zastąpiła ją nazwa napisana unowocześnioną czcionką, ponieważ nowo wydzielona firma koncentruje się na urządzeniach medycznych i lekach – pisze CNN.

W komunikacie firma stwierdziła, że nowe logo „zapewnia zarówno poczucie niespodziewaności, jak i człowieczeństwa”, a znak & podkreśla „troskliwą, ludzką naturę”. Czerwony pozostanie jednak kluczowym kolorem dla firmy, ponieważ jest „współczesnym kolorem, który świadczy o możliwości pilnego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa” – napisano w oświadczeniu.

Mimo, iż jest to duża zmiana, kupujący prawdopodobnie jej nie zauważą, ponieważ logo z kursywą będzie nadal używane na produktach konsumenckich, takich jak Band-Aid czy Tylenol.

Czytaj więcej

Amerykański koncern musi zapłacić za raka po pudrze dla niemowląt

Koncern Johnson & Johnson podzielił się niedawno na dwie firmy – jedną skupiającą się na urządzeniach medycznych i lekach, a drugą na produktach zdrowotnych dla konsumentów, działającą pod marką Kenvue. Nazwa Kenvue odzwierciedla pragnienie J&J, aby nowa tożsamość firmy konsumenckiej zajęła miejsce dobrze znanych marek. Jest to strategia podobna do innych konglomeratów produktów konsumenckich, takich jak koncernów Unilever czy Procter & Gamble.

Kenvue rozpoczął działalność jako niezależna firma kilka tygodni temu. Mimo to porzucenie charakterystycznego logo J&J oznacza koniec pewnej epoki, ponieważ jest to jeden z najdłużej używanych emblematów firmy na świecie. Nowe logo będzie z czasem pojawiać się na sprzęcie medycznym i produktach farmaceutycznych J&J – informuje CNN.

Zniknęła kursywa, która została oparta na odręcznym podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, a zastąpiła ją nazwa napisana unowocześnioną czcionką, ponieważ nowo wydzielona firma koncentruje się na urządzeniach medycznych i lekach – pisze CNN.

W komunikacie firma stwierdziła, że nowe logo „zapewnia zarówno poczucie niespodziewaności, jak i człowieczeństwa”, a znak & podkreśla „troskliwą, ludzką naturę”. Czerwony pozostanie jednak kluczowym kolorem dla firmy, ponieważ jest „współczesnym kolorem, który świadczy o możliwości pilnego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa” – napisano w oświadczeniu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Bruksela: 11 mld euro na chipy. Europa ma stać się centrum innowacji
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Biznes
Lego nie przejdzie na ekologiczny plastik, wcale nie jest taki eko
Materiał partnera
Przybywa kampusowych sieci 5G od Orange
Materiał partnera
Zabezpieczyliśmy węgiel dla gospodarstw domowych
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Biznes
Echa zakazu dla Deloitte. Zawirowania w największych firmach
Biznes
Syntetyczne diamenty zabijają niską ceną prawdziwe