Do UPU należą 192 państwa, a Polskę reprezentuje państwowa Poczta Polska. Organizacja zauważyła, że traci pozycję na szybko rosnącym rynku, bowiem handel transgraniczny cieszy się coraz większą popularnością. Opcja wprowadzenia paczki międzynarodowej bez dopłat może skusić tłumy konsumentów.
Jak powiedział Masahiko Metoki, dyrektor generalny UPU, kraje członkowskie UPU uznały, że budowanie integracyjnej sieci pocztowej dla przedsiębiorstw na całym świecie wymaga współpracy wszystkich stron, aby wypracować priorytety i scenariusz win-win, który przyniesie korzyści wszystkim uczestnikom pocztowego łańcucha wartości. Tymczasem trwają intensywne prace przygotowujące do Nadzwyczajnego Kongresu UPU, który odbędzie się jesienią 2023 roku i na którym kraje członkowskie UPU podejmą decyzję o nowych rozwiązaniach w sektorze.
– Państwowi giganci, choć często są to kolosy na glinianych nogach, w końcu chcą podjąć rękawice w walce z prywatnymi operatorami pocztowymi w walce o klienta międzynarodowego – mówi Tomasz Cincio, prezes Droplo, globalnej platformy B2B dla sprzedawców online i hurtowni oraz producentów. - Do tej pory można było zauważyć tendencję albo do niezauważania potencjału handlu transgranicznego, albo poszczególni operatorzy próbowali kusić klienta na własną rękę. Teraz chcą to robić wspólnie i przynajmniej w teorii potencjał do takich działań mają ogromny - dodaje.
Czytaj więcej
Elon Musk po przejęciu popularnej platformy społecznościowej nie traci czasu – szykuje poważne zmiany w serwisie. Chce on spopularyzować opcję Twitter Blue, pozwalająca na posiadanie zweryfikowanego konta.
Internet Retailing podaje, że do 2023 r. wartość transgranicznego e-commerce ma przekroczyć 2,1 bln dol. i będzie to wzrost z ok. 1,9 bln w 2022 r.