Zmarł włoski miliarder Leonardo Del Vecchio, właściciel marki Ray-Ban

Leonardo Del Vecchio, prezes EssilorLuxottica, największego na świecie producenta i sprzedawcy okularów i oprawek, zmarł w wieku 87 lat.

Publikacja: 27.06.2022 13:06

Leonardo Del Vecchio

Leonardo Del Vecchio

Foto: AFP

Leonardo Del Vecchio założył Luxotticę w 1961 r., a w 2018 r. połączył siły z francuskim Essilorem. Do niego należała popularna marka Ray-Ban.

Agencja Reutera przypomina, że Del Vecchio stał się symbolem jednej z najbłyskotliwszych karier biznesowych w powojennej historii Włoch. Od dzieciństwa w biedzie, życia w sierocińcu aż do zgromadzenia fortuny wartej dziesiątki miliardów euro.

„Leonardo Del Vecchio był wspaniałym Włochem. Jego historia, od sierocińca po przywództwo imperium biznesowego, wydaje się być historią z innej epoki. Ale jest przykładem na dziś i jutro” – napisał na Twitterze komisarz ds. gospodarki europejskiej Paolo Gentiloni.

Majątek Del Vecchio, który posiadał także 10 proc. udziałów we włoskim banku inwestycyjnym Mediobanca, w kwietniu 2021 r. Bloomberg Billionaires oszacował netto na 32,7 mld dol., co czyniło go drugim pod względem bogactwa człowiekiem we Włoszech i 41. najbogatszym na świecie, zaraz za Giovanni Ferrero, którego koncern produkuje m.in. Nutellę.

Del Vecchio pozostał prezesem wykonawczym EssilorLuxottica do grudnia 2020 roku, kiedy to przekazał kierowanie firmą prezesowi Francesco Milleri- pisze Reuters.

„Wraz ze śmiercią Del Vecchio Mediolan traci jedną z najbardziej znamiennych postaci w swojej najnowszej historii” – napisał na Twitterze burmistrz Mediolanu Giuseppe Sala. Miliarder urodził się i mieszkał w tym mieście z rodziną.

Czytaj więcej

Inteligentne okulary wchodzą do sprzedaży. To przełomowy gadżet

Leonardo Del Vecchio założył Luxotticę w 1961 r., a w 2018 r. połączył siły z francuskim Essilorem. Do niego należała popularna marka Ray-Ban.

Agencja Reutera przypomina, że Del Vecchio stał się symbolem jednej z najbłyskotliwszych karier biznesowych w powojennej historii Włoch. Od dzieciństwa w biedzie, życia w sierocińcu aż do zgromadzenia fortuny wartej dziesiątki miliardów euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Światłowodowe zyski Orange Polska dzielą analityków. Co planuje telekom?
Biznes
Subskrypcje i cyfryzacja wśród głównych trendów. Które firmy na tym zyskają?
Biznes
System kaucyjny oburza branżę odpadów. Ale inne zainteresowane firmy się cieszą
Biznes
Abonenci Orange płacą więcej, ale to nie wystarczyło. Jest decyzja zarządu
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Biznes
Dlaczego Wiz odrzucił ofertę Alphabetu wartą 23 mld dolarów?