Reklama
Rozwiń
Reklama

Marka Lynx pojawi się w Stanach i Europie

Chińska grupa Geely Automobile Holdings, właściciel Volvo Cars zamierza wprowadzić na początku 2019 r. markę średniego segmentu cenowego Lynx w Stanach i Europie, ale zastrzegła, że plany te mogą ulec zmianie, jeśli prezydent Donald Trump wprowadzi podatek graniczny na pojazdy z importu.

Publikacja: 29.01.2017 17:40

Marka Lynx pojawi się w Stanach i Europie

Foto: materiały producenta

Wiceprezes grupy Alain Visser powiedział, że Geely planuje premierę marki w San Francisco i Berlinie, a w następnych miesiącach wprowadzać ją w innych miastach. Jego zdaniem, istnieje ryzyko wprowadzenia przez Stany podatku albo cła od importowanych pojazdów. — To otwarta kwestia, ale zaproponujemy miejsca pracy w USA, więc uważamy, że będzie to pozytywny przypadek prowadzenia interesów i zostaniemy wpuszczeni — stwierdził na marginesie zjazdu w Nowym Orleanie amerykańskiej organizacji dealerów NADA.

Geely zapowiedziała, że marka Lynx ma być nakierowana na średni segment rynku, gdzie konkurowałaby z markami o mocnej pozycji, Toyotą i Hondą. Volvo kupione od Forda w 2010 r. będzie nadal koncentrować się na pojazdach segmentu premium. Lynx będzie dążyć do zawierania umów partnerskich z dealerami, co pozwoli jej sprzedawać samochody elektryczne i hybrydowe w salonach należących do niej, ale umożliwić ich obsługę i naprawy w sieci stacji na umowach franczyzowych.

- Naszym celem nie jest utrudnianie życia dealerom czy mówienie, że ich model biznesowy nie funkcjonuje. Model dealerów może istnieć, a ma zaoferujemy im dodatkowy biznes — wyjaśnił Visser.

Pierwszymi samochodami w Europie i Ameryce będą zapewne hybrydy plug-in albo nawet wersje całkowicie elektryczne. — Z powodu naszej struktury kosztów będziemy w stanie oferować samochód elektryczny w cenie normalnego samochodu z silnikiem spalinowym — dodał Visser.

Amerykańscy właściciele salonów i władze stanowe mocno opierały się, by model Tesli Motors był sprzedawany bezpośrednio konsumentom, a nie w systemie franczyzowym.

Reklama
Reklama

Lynx pokazała w październiku w Berlinie swój kompaktowy pojazd sportowo-użytkowy „01". Marka zamierza otworzyć w 2017 r. w Chinach 170 punktów sprzedaży i ma w planach ok. 100 placówek w amerykańskich miastach. Tym, którzy nie będą chcieli kupować samochodów, Lynx pozwoli używać ich za opłatą subskrypcyjną, a dochodami z tego podzieli się z właścicielami tych aut.

Wiceprezes grupy Alain Visser powiedział, że Geely planuje premierę marki w San Francisco i Berlinie, a w następnych miesiącach wprowadzać ją w innych miastach. Jego zdaniem, istnieje ryzyko wprowadzenia przez Stany podatku albo cła od importowanych pojazdów. — To otwarta kwestia, ale zaproponujemy miejsca pracy w USA, więc uważamy, że będzie to pozytywny przypadek prowadzenia interesów i zostaniemy wpuszczeni — stwierdził na marginesie zjazdu w Nowym Orleanie amerykańskiej organizacji dealerów NADA.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama