Polacy nie czekają na dopłaty. Ruszyli po elektryczne rowery

Wiele państw wspiera ich zakup, widząc to jako alternatywę dla transportu samochodowego. Polska nie widzi jednak takiej potrzeby.

Publikacja: 02.09.2021 21:00

Zachodnioeuropejskie aglomeracje traktują rowery elektryczne jako jedną z głównych opcji transportu

Zachodnioeuropejskie aglomeracje traktują rowery elektryczne jako jedną z głównych opcji transportu dla mieszkańców

Foto: Shutterstock

Rowery elektryczne początkowo uznano za ofertę dla seniorów, co w Polsce jest nadal dla kupujących barierą. Mimo to, według ostrożnych szacunków, rocznie sprzedaje się ich już kilkadziesiąt tysięcy. Liczba ta w tym roku może zbliżyć się do 100 tys.

Z danych stowarzyszenia producentów CONEBI wynika, że przy sprzedaży 22 mln rowerów w 2020 r. 4,5 mln stanowiły już pojazdy elektryczne. To 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe rynki to Niemcy, Francja i Holandia.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne