Sieci handlowe w Niemczech boją się powrotu obostrzeń i zamknięcia sklepów. W związku z tym połączyły siły i planują kampanię reklamową, która będzie promować szczepienia przeciwko Covid-19 wykonywane w… sklepach.
Kampania reklamowa będzie skierowana przede wszystkim do mieszkańców tych regionów, w których poziom wyszczepienia jest niski. Sfinansują ją, jak informuje „Die Welt”, sieci handlowe wraz z Niemieckim Stowarzyszeniem Detalistów (HDE). Zaangażowanie w akcję już zadeklarowały sieci spożywcze, takie jak Aldi, Lidl, Kaufland czy Edeka, a także sieci handlowe z odzieżą i obuwiem, takie jak Deichmann czy S.Oliver. Do akcji dołączy też Mediamarkt Saturn i wiele innych podmiotów. Wszystkich handlowców łączy strach przed kolejnym zamknięciem handlu w razie kolejnej fali pandemii.
Inicjatywa już zyskała poparcie ministra zdrowia, a przedstawiciele handlu mają nadzieję, że ich zaangażowanie pozwoli przekonać osoby niezdecydowane czy podejrzliwe wobec szczepień. Celem akcji jest przede wszystkim edukacja i motywacja, a szczepienia w sklepach ma przeprowadzać wykwalifikowany personel.
Akcja detalistów to nie pierwszy raz, gdy Niemcy będą mogli zaszczepić się przy okazji zakupów. Już wcześniej w niektórych centrach handlowych można było skorzystać ze szczepienia.
Obecnie zaszczepionych co najmniej jedną dawką jest około 52,1 mln Niemców. W pełni zaszczepionych jest około 46,2 mln Niemców, czyli ok. 55,7 proc. populacji (za Our World in Data). Tempo szczepień wyraźnie jednak w ostatnim czasie spadło, a poziom wyszczepienia nie gwarantuje odporności zbiorowej.