Aktualizacja: 02.10.2018 21:00 Publikacja: 02.10.2018 21:00
Foto: 123RF
Na rynku już od ponad dwóch lat toczy się wojna cenowa. Mniejsze firmy jej nie wytrzymują i bankrutują. Większe twierdzą, że wyjdą z niej mocniejsze. Na razie jednak widać presję na ich marże. Mowa tu m.in. o takich podmiotach jak grupa AB czy ABC Data. Muszą walczyć nie tylko z krajowymi konkurentami, ale również za granicznymi koncernami, które oferują wyjątkowo niskie ceny. Godzą się nawet na ponoszenie okresowych strat, mając nadzieję na zdobycie jak największych udziałów w polskim rynku. Mowa tu w szczególności o europejskim Also. Sytuację bacznie obserwują instytucje finansowe i widząc możliwe ryzyko, oferują krajowym dystrybutorom niskie limity ubezpieczeń należności. W takich warunkach trudno im zwiększać sprzedaż.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił „największy w historii” pakiet sankcji antyrosyjskich. Jego celem jest zwiększeni...
Zgodnie z oczekiwaniami nowym prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej został Adam Leszkiewicz. Wygrał konkurs, któr...
Adam Leszkiewicz zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa zarządu Grupy Azoty - podała spółka. Leszkiewicz w złoż...
USA i Wielka Brytania podpiszą nową umowę handlową, RPP tnie stopy procentowe, co może ożywić rynek mieszkaniowy...
NASK stworzył system do elektronicznego zarządzania dokumentacją. – Przekazanie go samorządom jest jak wrzucenie...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas