„Otwarte niebo” nad USA i Japonią

USA i Japonia zawarły w Waszyngtonie porozumienie „otwartego nieba”, o liberalizacji transportu lotniczego osób i towarów między obu krajami. W efekcie bilety lotnicze na przeloty między obu krajami powinny stanieć. Będzie również więcej dogodnych połączeń.

Aktualizacja: 12.12.2009 21:48 Publikacja: 12.12.2009 21:46

„Otwarte niebo” nad USA i Japonią

Foto: Materiały Promocyjne

Umowa osiągnięta po 5 dniach negocjacji i po pięciu rundach rozmów pozwoli obu stronom dostosować liczbę lotów do popytu, podczas gdy dotąd było to ograniczone starymi umowami dwustronnymi. Umowa stwarza także dogodniejsze warunki funkcjonowania przewoźników, daje im możliwość tworzenia i pogłębiania sojuszy, łatwiejszego dostępu do środków finansowych.

Z chwilą wejścia w życie tej umowy, 95. już zawartej przez USA, (w Waszyngtonie nie podano, kiedy to nastąpi) konsumenci amerykańscy i japońscy, linie lotnicze i gospodarka obu krajów skorzystają z konkurencyjnych cen i bardziej dostosowanych usług — stwierdził minister transportu Ray LaHood. W Tokio jego odpowiednik Seiji Maehara uznał to porozumienie za niezwykle ważne, bo szlaki do USA to największy rynek japońskiego transportu lotniczego.

Od tej pory przewoźnicy obu krajów będą mogli wybierać trasy i porty docelowe na podstawie popytu na transport osób i ładunków. Mogą wchodzić w sojusze, opracowywać wspólne strategie, koordynować rozkłady lotów.

Liczba lotów linii amerykańskich czy japońskich nie będzie ograniczana, podobnie jak lotów obsługiwanych wspólnie.

Dotychczas trasy te obsługiwało niewielu przewoźników, z wyraźną przewagą firm z USA. Na Japończyków przypadało 136 lotów tygodniowo (Japan Airlines 94, ANA 42), Amerykanie mieli 296 lotów (Delta Air Lines i jej filia Northwest 139, United 49, American Airlines 35, Continental 75). Do tego dochodziło 113 lotów z międzylądowaniem, z czego 110 wykonywali Amerykanie.

Japończycy krytykowali ten brak równowagi, JAL uważał, że jest to jedna z przyczyn jego trudności finansowych. Amerykanom z kolei nie podobały się ograniczenia przez japońskie przepisy cen, tras i zdolności przewozowych. Obecne porozumienie znosi te wszystkie przeszkody. Ponadto ułatwi ratowanie Japan Airlines (JAL), na którego kupno ochotę mają od dawna i American i Delta.

Umowa osiągnięta po 5 dniach negocjacji i po pięciu rundach rozmów pozwoli obu stronom dostosować liczbę lotów do popytu, podczas gdy dotąd było to ograniczone starymi umowami dwustronnymi. Umowa stwarza także dogodniejsze warunki funkcjonowania przewoźników, daje im możliwość tworzenia i pogłębiania sojuszy, łatwiejszego dostępu do środków finansowych.

Z chwilą wejścia w życie tej umowy, 95. już zawartej przez USA, (w Waszyngtonie nie podano, kiedy to nastąpi) konsumenci amerykańscy i japońscy, linie lotnicze i gospodarka obu krajów skorzystają z konkurencyjnych cen i bardziej dostosowanych usług — stwierdził minister transportu Ray LaHood. W Tokio jego odpowiednik Seiji Maehara uznał to porozumienie za niezwykle ważne, bo szlaki do USA to największy rynek japońskiego transportu lotniczego.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?