W 2009 r. rynek francuski stał się najlepszy w Europie pod względem emisji dwutlenku węgla przez samochody — stwierdził prezes CCFA, Xavier Fels przedstawiając dane resortu środowiska. Średnia emisja nowych pojazdów zmalała ze 148 g/km w końcu 2007 r. do 139 g/ km w końcu 2008 r. i następnie do 132,8 g/km w końcu 2008 r.

Tym ostatnim wynikiem Francja wyprzedza Portugalię (143,2 g/km), Danię (138,1), Włochy (139,7), Belgię (143,7). Wielka Brytania ma średnią emisję 149,2 g/km, a Niemcy 153,2. Lista, którą zamyka Grecja ze średnią emisją na poziomie 160,97 g/km uwzględnia jedynie „starą 15” UE.

Stosowanie rabatów przy kupnie ekologicznych pojazdów (bonus) i dopłat za kopcące (malus) przewidziane w programie Grenelle Environnement okazało się skuteczne ekologicznie i ekonomicznie — uznał minister środowiska Jean-Louis Borloo. System ten wprowadzono we Francji ponad 2 lata temu.

CCFA dodała, że w I kwartale liczba pojazdów objętych od 1 stycznia wyższą o 5 g/km normą emisji spalin zwiększyła się. Udział w rynku pojazdów emitujących ponad 156 g/km (nowa norma) wzrosła w I kwartale do 16,2 proc., podczas gdy w 2009 r. zmalał do 14 proc. z 21,6 proc. rok wcześniej. Organizacja tłumaczy to wzrostem sprzedaży aut benzynowych i małych samochodów z większymi silnikami. afp, CCFA p. r.