Komórkowa Mova w Carrefourze

Sieć hipermarketów uruchamia własną telefonię. Liczy, że uda się jej przyciągnąć 100 tys. osób z kilkumilionowej rzeszy obecnych klientów

Aktualizacja: 09.04.2008 08:31 Publikacja: 09.04.2008 02:53

Komórkowa Mova w Carrefourze

Foto: Rzeczpospolita

Nowy operator wirtualny na polskim rynku będzie działać pod marką Carrefour Mova. Korzystanie z usług telefonicznych będzie możliwe po wykupieniu kart pre-paid. Koszt minuty połączenia ma wynieść 49 gr do wszystkich sieci, a SMS – 10 gr. – Jesteśmy w stanie zdobyć około 100 tys. klientów usług komórkowych w ciągu roku – mówił wczoraj Gilles Roudy, nowy prezes Carrefour Polska.

Francuski koncern handlowy korzysta z sieci Polkomtelu, operatora Plusa. Głównym atutem Carrefoura w rynkowych zmaganiach ma być sieć kilkuset sklepów i kilka milionów klientów, którzy co roku się przez nie przewijają. O ich względy będzie walczyć z trzema zasiedziałymi operatorami, z których każdy ma 13 – 14 mln klientów, z nową siecią Play (ponad 1 mln użytkowników) i z coraz liczniejszymi operatorami wirtualnymi, jak mBank mobile czy Mobilking.

Choć Carrefour jest pierwszą w Polsce siecią handlową, która zostaje operatorem wirtualnym, wszystko wskazuje na to, że taka sytuacja szybko może się zmienić.

– Rozmawiamy z innymi polskimi sieciami handlowymi. Jeszcze przed wakacjami kolejne mogą zostać operatorami wirtualnymi – mówi Marcin Burakowski, prezes Effortelu, który jest partnerem projektu Carrefoura. Firmy utworzyły spółkę operatorską CP Telecom, w której mają równe udziały.

Effortel liczy nie tylko na usługi komórkowe – do Carrefoura chciałby wprowadzić także usługi telefoniczne oraz internetowe. Dodatkowe usługi stają się w sieciach handlowych coraz popularniejsze – z jednej strony umożliwiają zwiększenie obrotów, z drugiej – pozwalają na przyciągnięcie do sklepu kolejnych klientów i większe ich przywiązanie do firmy. Nowe przychody ze źródeł innych niż tradycyjny handel to jeden z ważniejszych elementów strategii wielkich sieci handlowych.

– Obecnie kilka procent naszych przychodów generują usługi dodatkowe, ale ich udział będzie sukcesywnie rosnąć – mówi Jerzy Sikora, członek zarządu Carrefour Polska. Firma ma już 39 stacji paliw, planuje otwieranie nawet do dziesięciu w kolejnych latach. W jej 42 sklepach działają też kolektury Lotto – do końca roku ma ich być 100. Oprócz tego Carrefour oferuje karty kredytowe czy automaty do samoobsługowego wywoływania zdjęć. Podobnie jak w coraz większej liczbie sieci handlowych w jego kasach można zapłacić rachunki czy doładować telefon komórkowy. Francuzi chcą dalej inwestować w usługi dodatkowe – we Francji w sklepach tej sieci można kupić też wycieczki i ubezpieczenia.

– Jeszcze w tym roku wprowadzimy kolejne usługi, choć na razie nie możemy podać szczegółów. Będą to także usługi finansowe – mówi prezes.

Nowy operator wirtualny na polskim rynku będzie działać pod marką Carrefour Mova. Korzystanie z usług telefonicznych będzie możliwe po wykupieniu kart pre-paid. Koszt minuty połączenia ma wynieść 49 gr do wszystkich sieci, a SMS – 10 gr. – Jesteśmy w stanie zdobyć około 100 tys. klientów usług komórkowych w ciągu roku – mówił wczoraj Gilles Roudy, nowy prezes Carrefour Polska.

Francuski koncern handlowy korzysta z sieci Polkomtelu, operatora Plusa. Głównym atutem Carrefoura w rynkowych zmaganiach ma być sieć kilkuset sklepów i kilka milionów klientów, którzy co roku się przez nie przewijają. O ich względy będzie walczyć z trzema zasiedziałymi operatorami, z których każdy ma 13 – 14 mln klientów, z nową siecią Play (ponad 1 mln użytkowników) i z coraz liczniejszymi operatorami wirtualnymi, jak mBank mobile czy Mobilking.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?