Rynek piw z aromatem szybko rośnie

Żywiec produkuje Desperados. Piwo o smaku tequili ma umocnić firmę na rynku wartym 0,5 mld zł

Publikacja: 10.04.2008 02:33

Rynek piw z aromatem szybko rośnie

Foto: Rzeczpospolita

Heineken, główny udziałowiec giełdowej grupy Żywiec, oferuje francuską markę Desperados w 35 krajach. W Polsce przez ostatnie cztery lata można było kupić ją tylko w wybranych delikatesach i pubach. Teraz jednak koncern chce wprowadzić ją do szerszej dystrybucji w sieciach handlowych. Dlatego zdecydował się na rozpoczęcie w marcu produkcji tego piwa w Żywcu. To jedyna fabryka poza Francją, gdzie warzony jest Desperados. Grupa musiała zainwestować w nowe urządzenia, nie zdradza jednak, ile ją to kosztowało.

Zmniejszając koszty produkcji, Żywiec był w stanie obniżyć cenę piwa o blisko połowę, do ok. 3,5 zł za butelkę. – Rozszerzamy ofertę ze względu na coraz większy potencjał segmentu piwa aromatyzowanego – mówi Eliza Panek, rzecznik prasowy grupy Żywiec.

Firma Nielsen policzyła, że od lutego 2007 r. do stycznia tego roku kupiliśmy w sklepach prawie 72 mln l piwa smakowego. To o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Nasze wydatki na te produkty zwiększyły się w tym czasie o blisko jedną piątą, do 413 mln zł. To niecałe 4 proc. łącznych wydatków Polaków na piwo. – Piwo smakowe to ciągle niewielka kategoria. Jednak to właśnie jego sprzedaż rośnie najszybciej – mówi Magdalena Wesołowska, senior brand manager w Carlsberg Polska.

Według browarów w tym roku rynek piw z aromatem będzie rósł równie szybko. W pierwszym kwartale sprzedaż produkowanego przez Kompanię Piwowarską Redd’sa była o 30 proc. wyższa niż przed rokiem. Nieco ponad 20 proc. zwiększył się w tym czasie popyt na oferowane przez Carlsberg piwo Karmi.

Po 20 kwietnia rozpocznie się kampania reklamowa piwa Desperados. Żywiec nie zdradza, ile na nią wyda. W 2007 r. przeznaczył na reklamy ok. 131 mln zł, najwięcej w branży.

Do walki o rynek włączył się ostatnio także Royal Unibrew, czwarty producent piwa w Polsce. Po dwóch latach przerwy wprowadza na rynek piwo Cooler.

Obecnie pierwsze miejsce zajmuje Redd’s, do którego należy ok. 60 proc. rynku piwa smakowego. Lider będzie chciał z pewnością umocnić swoją pozycję. Pod koniec 2007 r. przejął Browar Belgia, a wraz z nim prawo do marki Gingers. Na razie firma nie zdradza swoich planów marketingowych.

Heineken, główny udziałowiec giełdowej grupy Żywiec, oferuje francuską markę Desperados w 35 krajach. W Polsce przez ostatnie cztery lata można było kupić ją tylko w wybranych delikatesach i pubach. Teraz jednak koncern chce wprowadzić ją do szerszej dystrybucji w sieciach handlowych. Dlatego zdecydował się na rozpoczęcie w marcu produkcji tego piwa w Żywcu. To jedyna fabryka poza Francją, gdzie warzony jest Desperados. Grupa musiała zainwestować w nowe urządzenia, nie zdradza jednak, ile ją to kosztowało.

Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie