Mars Polska we współpracy z giełdowym MNI oraz PTK Centertel, operatorem sieci Orange, jako szósty wirtualny operator wkracza na rynek telefonii komórkowej.

Infrastrukturę zapewnia PTK Centertel, a obsługę techniczną MNI, Mars Polska natomiast dysponuje rzeszą amatorów batoników Snickers. Projekt to w zasadzie wielka akcja promocyjna. Mars Polska określa go w regulaminie jako konkurs. Na konsumentów, którzy będą nadsyłali kody z opakowań batonów, czeka 100 tys. kart SIM, które umożliwią korzystanie z usług komórkowych Marsa. Kartę telefoniczną będzie można doładować gotówką, tak jak u innych operatorów lub za pośrednctwem kodów drukowanych na batonikach produkcji Mars Polska. Partnerzy zamierzają znaleźć chętnych na 100 tys. kart telefonicznych w stosunkowo krótkim czasie ok. 1,5 miesiąca.

To pierwszy tego typu projekt na polskim rynku telefonicznym. Operatorzy, którzy do tej pory wchodzili na rynek, nastawiali się bardziej na zwykłą sprzedaż usług telefonicznych, chociaż mBank stara się stymulować również sprzedaż produktów bankowych.

Pierwsi wirtualni operatorzy wystartowali w Polsce pod koniec 2006 r., ale w ciągu 1,5 roku udało im się zdobyć zaledwie ok. 100 – 150 tys. użytkowników, czyli niespełna 1 proc. całego rynku telefonii komórkowej. Nie mają środków, aby promować swoje usługi tak intensywnie jak wielcy operatorzy, a Polacy okazują się dosyć konserwatywni i przywiązani do znanych sobie marek telefonicznych. Ostatnim, który ogłosił plany wejścia na rynek komórkowy, był Instytut im. prałata Henryka Jankowskiego.