Południowoafrykański koncern szybko z lokalnego potentata wyrósł na drugiego producenta piwa na świecie, ustępując jedynie Anheuser-Busch/InBev. Dzisiaj jego głównym akcjonariuszem z 28,6 proc. udziałem jest Altria Group, kolejne jest BevCo z 15 proc. Tuż za Capital Group International z 5-proc. pakietem jest Kulczyk Holding z 3,8 proc. udziałów.
Grupa dzięki konsekwentnemu rozwojowi i szybkiemu wchodzeniu na kolejne rynki działa już w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach. Sześć marek z jej portfolio należy do prestiżowego grona 50 najcenniejszych brandów świata. SABMiller jest też drugą największą firmą na świecie (poza USA), która rozlewa produkty koncernu Coca-Cola.
Spółka kontroluje wiele marek doskonale znanych każdemu miłośnikowi piwa na świeci – obok flagowego Millera są to jeszcze choćby Grolsch, Pilsner Urquell czy Peroni Nostro Azzurro. W Polsce są to Lech, Tyskie, Żubr czy smakowe Redd’s.
Po udanej ekspansji, m.in. w Ameryce Łacińskiej i Europie Środkowej, obecnie zgodnie z planami grupy strategicznymi rynkami są Chiny i Indie. W maju koncern rozpoczął także produkcję piwa w południowym Sudanie. Nadal jednak około 75 proc. obrotów koncern wypracowuje w Ameryce Łacińskiej, Europie oraz rodzinnej Republice Południowej Afryki.