Piwo nie tonie podczas kryzysu

Heineken podniósł ceny, ale radzi sobie dobrze. Zysk trzeciego browaru wzrósł o 20 proc. Słabe wyniki pokazała dziś Grupa Żywiec

Publikacja: 26.08.2009 14:30

Piwo nie tonie podczas kryzysu

Foto: Heineken

Zysk netto wyniósł 489 mln euro po I półroczu 2009 r., co oznacza duży wzrost w porównaniu z 407 mln euro rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez Bloomberga przewidywali, że wynik finansowy spółki wyniesie zaledwie 425 mln euro.

Zaskakująco wysoki zysk Heinekena jest wynikiem procesów restrukturyzacji, które przeprowadzono w pierwszej połowie roku. Spółce udało się obniżyć koszty o 50 mln euro dzięki redukcji zatrudnienia w USA i w Europie oraz rezygnacji z części magazynów i aut dostawczych. Okazało się również, że bardzo kontrowersyjny krok – podniesienie cen napojów – pomógł osiągnąć większe przychody w warunkach zmniejszającej się konsumpcji.

- Wyniki są bardzo dobre, szczególnie jeśli chodzi o redukcję kosztów – mówi Jan Meijer, analityk w Theodoor Gilissen Bankiers w Amsterdamie. – Heineken nadal dostarcza swoje produkty na trudne rynki – od Stanów Zjednoczonych po Europę Wschodnią, pomimo spadku sprzedaży.

Przedstawiciele holenderskiej spółki nie chcieli jednak ujawnić, ile uda się zaoszczędzić podczas całego programu restrukturyzacji, który potrwa do 2011 r. Prezes ds. finansowych Heinekena, Rene Hooft Gaafland, przewiduje jednak, że dzięki nowemu programowi restrukturyzacji (Total Cost Management) uda się zmniejszyć koszty w podobnym stopniu, jak w przypadku poprzedniego programu (Fit2Fight), czyli o około 450 mln euro.

[ramka] [b][link=http://www.rp.pl/artykul/19417,354282_Slabe_wyniki_Grupy_Zywiec.html]Słabe wyniki Grupy Żywiec[/link][/b]

Zysk netto Grupy Żywiec za I półrocze br. spadł o 38 proc. w stosunku do I poł. 2008 r. Udziałowcem Żywca jest grupa Heineken[/ramka]

Zysk netto wyniósł 489 mln euro po I półroczu 2009 r., co oznacza duży wzrost w porównaniu z 407 mln euro rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez Bloomberga przewidywali, że wynik finansowy spółki wyniesie zaledwie 425 mln euro.

Zaskakująco wysoki zysk Heinekena jest wynikiem procesów restrukturyzacji, które przeprowadzono w pierwszej połowie roku. Spółce udało się obniżyć koszty o 50 mln euro dzięki redukcji zatrudnienia w USA i w Europie oraz rezygnacji z części magazynów i aut dostawczych. Okazało się również, że bardzo kontrowersyjny krok – podniesienie cen napojów – pomógł osiągnąć większe przychody w warunkach zmniejszającej się konsumpcji.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca