To trzykrotnie mniej, niż wynoszą ich najpilniejsze remontowe potrzeby. Jak wynika z raportu o stanie dróg za 2008 rok, ponad 3,7 tys. tras krajowych (21,3 proc. sieci) jest w stanie złym i kwalifikuje się do natychmiastowego remontu. Koszt szacowany jest na ponad 3,6 mld zł. Drogowcy zapowiedzieli, że w tym roku zakończą remont około tysiąca km dróg.
[wyimek]3,7 mld zł wyniosą wydatki budżetowe na drogi w 2010 roku[/wyimek]
W 2010 r. mają mieć do dyspozycji na odnowę nawierzchni dróg i mostów jedynie 672,2 mln zł. – Pozwoli to tylko na prace na ok. 350 kilometrów, czyli poniżej planowanego wykonania w 2009 r. – mówi Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.
[srodtytul]Kolejne 624 mln zł [/srodtytul]
GDDKiA ma otrzymać na bieżące utrzymanie dróg krajowych, autostrad i mostów. Tak małe środki na remonty oznaczają, że stan istniejących dróg będzie się pogarszał. Pieniądze z emisji obligacji i kredytów, które zasilają Krajowy Fundusz Drogowy, przeznaczane są tylko na budowę nowych tras.