Pod markami własnymi sieci handlowych najczęściej kupowana jest żywność i chemia gospodarcza - podaje w raporcie firma PMR.
Jeśli chodzi o produkty żywnościowe 32 proc. ankietowanych w ciągu ostatnich dwóch tygodni kupiło pod nimi nabiał, 30 proc. makaron, kasze czy ryż.
Co czwarty wskazał kawę i herbatę, zaś co piąty produkty rybne i mięsne.
Powód to niższe ceny - średnio 30-40 proc. od markowych odpowiedników. Marki własne znane są bowiem z prostszych opakowań, a ponieważ firmy produkują je na zlecenie konkretnych sieci odpadają też koszty marketingowe, niższe są też na nie marże.
Według badań przeprowadzonych we wrześniu najpopularniejsze marki własne to Real Quality i Tesco z 61 proc. wskazań, kolejne jest Carrefour z 60 proc. oraz kolejna marka Tesco - Korzystny Zakup, które wybrało 40 proc. ankietowanych.