PKP Polskie Linie Kolejowe i Centrum Unijnych Projektów transportowych podpisały umowę o dofinansowanie inwestycji z dotacji unijnych.
Modernizacja ponad 60 km docinka torów i budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Ciechanowie ma kosztować 2,37 mld zł. — Inwestycja została podzielona na 12 zadań z czego część jest już realizowanych — mówi Elżbieta Buczkowska, dyrektor w PKP PLK.
Konsorcjum z czesko- francuska firmą Eifage Constructions modernizuje ok 30 km torów ze Świercza do Ciechanowa za 470 mln zł netto. Zakres prac obejmuje również m.in. budowę peronów i wiat przystankowych.
PKP PLK wybrała już najkorzystniejszą ofertę na realizację kolejnego odcinka w ramach budowy LCS Ciechanów. Ok. 30 km fragment torów między Mławą a Ciechanowem ma szansę wybudować konsorcjum firm Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE, Kolejowe Zakłady Automatyki, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie i spółki Swietelsky Baugesellschaft z Austrii. Ich oferta opiewa na 455,8 mln zł netto. Przegrani wciąż mają szansę na złożenie odwołań.
Kolejne 7 przetargów na budowę LCS Ciechanowa dotyczy budowy ponad 30 wiaduktów, w tym 22 drogowych. — Wszystkie zostaną ogłoszone do końca sierpnia tego roku — zapewnia Elżbieta Buczkowska.