Są pieniądze na modernizację torów z Warszawy do Gdyni

PKP PLK dostanie 1,8 mld zł na modernizację ponad 60 km torów na wysokości Ciechanowa. Wszystkie przetargi na realizacje tej inwestycji ma ogłosić do końca sierpnia

Publikacja: 01.06.2010 16:23

PKP Polskie Linie Kolejowe i Centrum Unijnych Projektów transportowych podpisały umowę o dofinansowanie inwestycji z dotacji unijnych.

Modernizacja ponad 60 km docinka torów i budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Ciechanowie ma kosztować 2,37 mld zł. — Inwestycja została podzielona na 12 zadań z czego część jest już realizowanych — mówi Elżbieta Buczkowska, dyrektor w PKP PLK.

Konsorcjum z czesko- francuska firmą Eifage Constructions modernizuje ok 30 km torów ze Świercza do Ciechanowa za 470 mln zł netto. Zakres prac obejmuje również m.in. budowę peronów i wiat przystankowych.

PKP PLK wybrała już najkorzystniejszą ofertę na realizację kolejnego odcinka w ramach budowy LCS Ciechanów. Ok. 30 km fragment torów między Mławą a Ciechanowem ma szansę wybudować konsorcjum firm Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE, Kolejowe Zakłady Automatyki, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie i spółki Swietelsky Baugesellschaft z Austrii. Ich oferta opiewa na 455,8 mln zł netto. Przegrani wciąż mają szansę na złożenie odwołań.

Kolejne 7 przetargów na budowę LCS Ciechanowa dotyczy budowy ponad 30 wiaduktów, w tym 22 drogowych. — Wszystkie zostaną ogłoszone do końca sierpnia tego roku — zapewnia Elżbieta Buczkowska.

Spółka zarządzająca polskimi torami zapowiada, że w tym roku ogłosi jeszcze kontrakty na modernizacje linii kolejowych warte około 6 mld zł. Spółki czekają jeszcze na ogłoszenie przetargów na prace na torach między Gdynią a Warszawą, m. in. w rejonie Malborka i Trójmiasta, oraz modernizację torów między Rzeszowem a Krakowem. Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK zapowiada że wnioski o dofinansowanie unijnych tych prac trafią do Centrum Unijnych Projektów Transportowych do końca tego roku.

Wydatki na inwestycje w tym roku mają wynieść ok 5,4 mld zł. Spółki walczące o zlecenia w tą wątpią. Ich zdaniem realny poziom wydatków może wynieść ok. 2,5 mld zł. Znacznie lepszy ma być dla nich rok 2011.

PKP Polskie Linie Kolejowe i Centrum Unijnych Projektów transportowych podpisały umowę o dofinansowanie inwestycji z dotacji unijnych.

Modernizacja ponad 60 km docinka torów i budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Ciechanowie ma kosztować 2,37 mld zł. — Inwestycja została podzielona na 12 zadań z czego część jest już realizowanych — mówi Elżbieta Buczkowska, dyrektor w PKP PLK.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes