Chrysler i Ford wyraźnie wyprzedzili rywali. Łącznie sprzedano 958 966 pojazdów, o 28,5 proc. więcej niż przed rokiem. Po dziewięciu miesiącach rynek zwiększył się o 10,3 proc. do 7,8 mln sztuk.
Chrysler zanotował skok o 61 proc. do 100 077 aut, od początku roku poprawił się o 15 proc. do 820 220 sztuk, ale jest nadal w trudnej sytuacji, bo jego wyniki zależą od ceny oleju napędowego. 71 proc. sprzedaży Chryslera stanowią furgonetki i ciężarowi.
Ford też wypadł znacznie lepiej. We wrześniu zwiększył sprzedaż o 46 proc. do 160 873 aut, a po 9 miesiącach o 20,9 proc. do 1,2 mln. General Motors jest zadowolony ze skromniejszej poprawy, o 10,5 proc. do 173 155 szt. i o 5,9 proc. do 1,6 mln do początku roku.
Toyota pracująca nad odbudową wizerunku też poprawiła sprzedaż o 16,8 proc. do 147 162 aut we wrześniu i o 1,6 proc. do 1,3 mln po 9 miesiącach. Honda zwiększyła sprzedaż odpowiednio o 26 proc. do 97 361 szt. i o 3,7 proc do 912 436. Rynek Nissana wzrósł o 34 proc., Subaru o 47 proc., Kia Motors o 39.
Volkswagen zanotował we wrześniu wzrost o 15 proc. (19 943) wobec września 2009 i o 20,6 proc. (192 690) od stycznia. Daimler sprzedał 20 666 aut (+22 proc.); był to najlepszy miesiąc w tym roku. Od stycznia Niemcy sprzedali 165 355 aut (+22,1). BMW poprawił się o 20,5 proc. (23 112 szt.)