Reklama
Rozwiń
Reklama

Opel w Glilwicach zwiększa produkcję. Produkcja Fiata słabnie

We wrześniu mocno wzrosła produkcja aut w gliwickim Oplu, spadła natomiast w tyskim Fiacie. Na wzrost ma szansę VW Poznań

Publikacja: 05.10.2010 03:17

Fabryka Fiata

Fabryka Fiata

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

– Ten rok jest lepszy niż poprzedni, a wszystko wskazuje, że przyszły będzie jeszcze lepszy – uważa dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak. Fabryka Opla w Gliwicach wyprodukowała we wrześniu 17 322 samochody.

To przeszło dwa i pół raza więcej niż przed rokiem, kiedy z zakładu wyjechały 6543 auta. Nic dziwnego: liczba zamówień na produkowaną w Gliwicach astrę IV przekroczyła już 200 tys. To o 20 tys. więcej niż tegoroczne plany produkcyjne koncernu związane z tym modelem. W ubiegłym miesiącu taśmy fabryki opuściło 14 518 tych aut. – Dziennie produkujemy teraz 786 samochodów. Taki poziom utrzyma się do końca roku – twierdzi Korpak.

Tymczasem produkcja największej fabryki samochodów w Polsce – należącego do Fiat Auto Poland zakładu w Tychach – zmalała. Z fabryki wyjechało w ubiegłym miesiącu łącznie 43 475 samochodów, w tym 2328 sztuk fordów ka produkowanych na zlecenie Forda. Przed rokiem było to 57 898 aut (w tym 12 470 fordów). Różnica wzięła się m.in. z ograniczenia produkcji ka: Ford bowiem modyfikuje silniki tych aut, by spełniały normę czystości spalin Euro 5. Zwiększenie produkcji fordów nastąpi dopiero

26 października, po którym dzienna produkcja tego modelu dojdzie 400 – 450 sztuk. Ale na wyniki Fiata wpływa także sytuacja na zagranicznych rynkach, gdzie FAP wysyła 97 proc. swojej produkcji. – Bacznie obserwujemy rynki. Jednak na tych najważniejszych, m.in. we Włoszech i w Niemczech, sprzedaż aut słabnie – mówi rzecznik FAP Bogusław Cieślar.

Spadek widoczny jest także w wynikach po dziewięciu miesiącach: FAP wyprodukował łącznie 427 224 samochody (w tym 77 117 fordów). Rok wcześniej – 438 714 sztuk (80 506). Tegoroczna produkcja fabryki prognozowana jest na poziomie pół miliona sztuk, czyli zbliżonym do tego sprzed dwóch lat.

Reklama
Reklama

Na wzrost produkcji ma natomiast szansę Volkswagen Poznań, którego fabrykę opuściło we wrześniu 13 465 samochodów. Firma właśnie wypuszcza nowy model swojego przeboju – caddy. Teraz produkowane są samochody demonstracyjne dla dilerów, wkrótce ruszy produkcja na rynek.

– Ten rok jest lepszy niż poprzedni, a wszystko wskazuje, że przyszły będzie jeszcze lepszy – uważa dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak. Fabryka Opla w Gliwicach wyprodukowała we wrześniu 17 322 samochody.

To przeszło dwa i pół raza więcej niż przed rokiem, kiedy z zakładu wyjechały 6543 auta. Nic dziwnego: liczba zamówień na produkowaną w Gliwicach astrę IV przekroczyła już 200 tys. To o 20 tys. więcej niż tegoroczne plany produkcyjne koncernu związane z tym modelem. W ubiegłym miesiącu taśmy fabryki opuściło 14 518 tych aut. – Dziennie produkujemy teraz 786 samochodów. Taki poziom utrzyma się do końca roku – twierdzi Korpak.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama