Reklama
Rozwiń
Reklama

Francuzi walczą o polski rynek whisky

Pernod Ricard, producent takich marek jak Ballantine's i Chivas Regal, do którego należy też Wyborowa, chce sprzedawać najwięcej whisky w Polsce i wykorzystać boom na ten alkohol

Publikacja: 10.05.2011 14:30

Francuzi walczą o polski rynek whisky

Foto: Bloomberg

— Polskiemu rynkowi whisky daleko jest do nasycenia. Jej sprzedaż powinna zwiększać się w tempie dwucyfrowym przez kilka lat, a wartość rynku przekroczyć może znacznie 1 mld złotych — mówi "Rz" Victor Jerez, prezes Wyborowej, należącej do  koncernu Pernod Ricard. Do Francuzów należą m.in. znane na świecie whisky Ballantine's i Chivas Regal.

Z danych firmy Nielsen, na które powołuje się Wyborowa, od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. wielkość sprzedaży whisky była o 24 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. Jej wartość urosła w tym czasie o 17 proc.

Przez ostatnie lata na polskim rynku whisky niekwestionowanym liderem był brytyjski koncern Diageo, do którego należy m.in. Johnnie Walker Red. Tymczasem jego pozycję osłabiać zaczął Pernod Ricard, głównie za za sprawą marki Ballantine's Fines. Tak, jak Johnnie Walker Red zaliczana jest ona do segmentu whisky ze średniej półki cenowej, tzw. whisky standard. Przypada na nie niemal połowa polskiego rynku whisky.

Victor Jerez podaje, że według firmy Nielsen w marcu 2011 r. do Ballantine's Finest należało 40,5 proc. tego segmentu. Udziały Johnnie Walker Red, oferowanego przez Diageo wynosiły 30,8 proc.

– Przewagę zaczęliśmy zdobywać jesienią 2010 .  i z miesiąca na miesiąc jest ona coraz większa – wyjaśnia szef Wyborowej SA. Nielsen podaje, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. sprzedaż Ballantine's Finest urosła o 39 proc. W tym czasie Johnnie Walker Red poprawił wynik o 28 proc.

Reklama
Reklama

Szef Wyborowej SA zapowiada, że jego firma potrzebuje od roku do półtorej, aby aby na stałe objąć pierwsze miejsce na polskim rynku whisky.

 

Więcej o planach Wyborowej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej"

— Polskiemu rynkowi whisky daleko jest do nasycenia. Jej sprzedaż powinna zwiększać się w tempie dwucyfrowym przez kilka lat, a wartość rynku przekroczyć może znacznie 1 mld złotych — mówi "Rz" Victor Jerez, prezes Wyborowej, należącej do  koncernu Pernod Ricard. Do Francuzów należą m.in. znane na świecie whisky Ballantine's i Chivas Regal.

Z danych firmy Nielsen, na które powołuje się Wyborowa, od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. wielkość sprzedaży whisky była o 24 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. Jej wartość urosła w tym czasie o 17 proc.

Reklama
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama