Aktualizacja: 03.04.2015 07:49 Publikacja: 02.04.2015 22:00
Whisky zyskuje na popularności, ale nie jest w stanie zagrozić wódce.
Foto: Bloomberg
O 32 proc. zmalał import szkockiej do Polski w 2014 roku – podaje Scotch Whisky Association. Spośród 20 największych rynków eksportowych flagowego trunku Szkotów głębszy spadek – o 41 proc. – zanotował jedynie Singapur.
Tak słaby wynik sprawił, że Polska spadła na 15. miejsce (ex aequo z Holandią). W 2013 r. była 11. Import szkockiej zwiększył się wówczas o 39 proc. Był to największy wzrost w grupie kluczowych dla niej krajów.
Ben & Jerry's oskarżył swoją spółkę macierzystą, Unilever, o próbę cenzurowania treści dotyczących Donalda Trumpa. Koncern szykuje się do wydzielenia specjalnej firmy, która będzie zarządzać wszystkimi markami lodów należącymi do Unilevera.
W obliczu wysokich cen ryżu spowodowanych problemami z zaopatrzeniem rząd w Tokio poinformował, że w marcu zacznie uwalniać 210 tysięcy ton metrycznych tego podstawowego produktu ze swoich rezerw awaryjnych, mając nadzieję na poprawę sytuacji na japońskim rynku.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Nową butelkę brytyjskiej firmy Frugalpac pokazały w praktyce trzy firmy winiarskie na salonie Wine Paris (10-12 lutego). Jest atrakcyjna pod wieloma względami, zwłaszcza może zwiększyć eksport wina z Francji – sugeruje federacja eksporterów FEVS.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Diageo, największy na świecie producent napojów alkoholowych oraz właściciel takich marek jak Smirnoff, Johnnie Walker, Baileys i Guinness, poinformował, że zakończy swoją działalność w Rosji do końca 2022 roku.
Brytyjski producent alkoholi Diageo postanowił wzmocnić dział produkcji tequili. Jednocześnie pozbywa się znanej marki whisky.
Wyższa akcyza uderzyła już w rynek alkoholi – mówi Krzysztof Michalski, szef Diageo Polska.
W 2013 roku awansowaliśmy na 11. miejsce wśród krajów, gdzie trafia najwięcej szkockiej whisky na świecie. Rok wcześniej byliśmy o pięć oczek niżej.
Whisky jest trunkiem, ?którego sprzedaż rośnie u nas najszybciej. Ten trend chcą wykorzystać jej najwięksi producenci.
Do amerykańskiego piosenkarza i aktora trafi połowa udziałów w DeLeon, producencie tequili, w pozostałe zainwestował koncern alkoholowy Diageo
Szkocka zalewa polski rynek. W kolejnych latach moda na nią nie minie, ale sprzedaż będzie rosła wolniej.
Nasz kraj miał istotny wkład w poprawę wyników koncernu Diageo w Europie Wschodniej w roku 2012/2013. Należał do rynków, gdzie udziały jego sztandarowej marki zwiększyły się wówczas najbardziej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas