Polacy mają duży apetyt na szkocką

Whisky jest trunkiem, ?którego sprzedaż rośnie u nas najszybciej. Ten trend chcą wykorzystać jej najwięksi producenci.

Publikacja: 02.04.2014 06:00

Polacy mają duży apetyt na szkocką

Foto: Bloomberg

– Polska jest dziś trzecim, po Francji i Hiszpanii, największym rynkiem marki Ballantine's na świecie – mówi „Rz" Ken Lindsay, globalny ambasador Ballantine's, szkockiej whisky należącej do koncernu Pernod Ricard (jest także właścicielem Wyborowej). – Jeszcze kilka lat temu otwierała pierwszą piątkę rynków, a dziś jest naszym motorem napędowym w Europie, tak jak Brazylia, Chile, Kolumbia czy Meksyk w Ameryce Łacińskiej – dodaje.

Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie, a z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. – Whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku – zaznacza Aneta Jóźwicka, rzeczniczka Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker.

Ken Lindsay uważa, polski rynek whisky ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie. – Whisky staje się szczególnie atrakcyjnym produktem dla młodszych konsumentów, którzy szukają czegoś nowego, ciekawego i luksusowego – zaznacza przedstawiciel Pernod Ricard.

W ślad za tym na popularności powinna zyskiwać u nas także marka Ballantine's. Zdaniem Lindsaya, jeżeli jej dotychczasowe tempo wzrostu sprzedaży utrzyma się, to Polska ma szansę w ciągu najbliższych pięciu lat stać się drugim największym rynkiem tej marki.

Do dalszej ekspansji whisky Pernod Ricard ma przyczynić się Ballantine's Brasil.

– To innowacyjny alkohol na bazie whisky z dodatkiem naturalnej skórki z brazylijskich limonek, która dodaje mu wyrazistości, oraz niewielką ilością wanilii – wyjaśnia Ken Lindsay.

Polska znalazła się w grupie 15 krajów, w których nowy trunek pojawi się w pierwszej kolejności. – Nie wykluczamy, że za dwa, trzy lata 10 proc. obrotów marki będzie stanowił Ballantine's Brasil, przy znaczącym udziale nowych konsumentów, którzy do tej pory nie kupowali whisky Ballantine's – szacuje Ken Lindsay.

W tyle za Pernod Ricard nie zamierza zostać Diageo, jego największy rywal na świecie. Na razie jego marka Johnnie Walker Red jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce. W 2013 r. przypadła na nią niemal co trzecia złotówka przeznaczoną na tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej.

W kwietniu Diageo będzie prowadzić szeroką kampanię promocyjną swoich marek w hipermarketach. Obejmie ona nie tylko szkockie, ale także irlandzką whisky Bushmills.

Nie licząc dyskontów, w 2013 roku sprzedaż trunków z Irlandii poszła w górę o 17 proc. – podaje Wyborowa za Nielsenem.

– Polska jest dziś trzecim, po Francji i Hiszpanii, największym rynkiem marki Ballantine's na świecie – mówi „Rz" Ken Lindsay, globalny ambasador Ballantine's, szkockiej whisky należącej do koncernu Pernod Ricard (jest także właścicielem Wyborowej). – Jeszcze kilka lat temu otwierała pierwszą piątkę rynków, a dziś jest naszym motorem napędowym w Europie, tak jak Brazylia, Chile, Kolumbia czy Meksyk w Ameryce Łacińskiej – dodaje.

Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie, a z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. – Whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku – zaznacza Aneta Jóźwicka, rzeczniczka Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?