Komputronik chce sprzedać 260 tys. komputerów

Poznański dystrybutor deklaruje, że ma 9-proc. udział w rynku sprzedaży komputerów i jest liderem tego segmentu w Polsce

Publikacja: 06.12.2011 02:14

Rynek stabilnie rośnie

Rynek stabilnie rośnie

Foto: Rzeczpospolita

Komputronik, jeden z największych sprzedawców sprzętu IT w Polsce, chce w tym roku sprzedać 260 tys. komputerów. – 220 tys. będą stanowiłć komputery przenośne, a 40 tys. tradycyjne – zapowiada Wojciech Buczkowski, prezes spółki. Szacuje, że zapewni to firmie ok. 9-proc. udział i pozycję lidera na polskim rynku komputerów PC. – Rok wcześniej nasz udział sięgał 8 – 8,3-proc. – dodaje.

Poznańska firma, opierając się na własnych szacunkach (bazuje m.in. na informacjach od producentów sprzętu), ocenia, że Polacy kupią w tym roku ok. 3 mln komputerów. Jest zatem ostrożniejsza niż firma analityczna IDC, która twierdzi, że nasz rynek wchłonie w tym roku 3,4 mln maszyn. Zarówno Komputronik, jak i IDC są natomiast zgodne w tym, że sprzedaż komputerów przenośnych będzie daleko większa niż stacjonarnych. Tylko w II kwartale, według IDC, pierwsze z urządzeń miały dwie trzecie udziałów w rynku. W przypadku Komputronika, zakładając, że zrealizuje cele sprzedażowe, laptopy stanowić będą prawie 85 proc. rocznej sprzedaży komputerów.

Przedstawiciele Komputronika tłumaczą silną pozycję rynkową spółki nieco innym niż w przypadku największych dystrybutorów modelem działania. Firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą detaliczną (ma 250 salonów własnych, franczyzowych i partnerskich). Jest też liderem rynku e-commerce, jeśli chodzi o sprzedaż elektroniki. Sprzedaje też coraz więcej usług (pogwarancyjne, instalacji oprogramowania) co ma pozytywny wpływ na marże.

Według Buczkowskiego  na razie spowolnienie gospodarcze nie ma wpływu na wyniki Komputronika. – Sprzedaż w październiku i listopadzie daje powody do zadowolenia. Wciąż rośnie. W górę poszły też ceny, m.in. za sprawą powodzi w Tajlandii, która spowodowała problemy w dostawach niektórych podzespołów komputerowych – zaznacza prezes Komputronika.

Dodaje, że spółka szybko zareagowała na tę sytuacje i poczyniła spore zapasy. – Teraz możemy sprzedawać zgromadzone produkty po wyższych cenach, co ma pozytywny wpływ na marże – oświadcza.

W bieżącym roku obrotowym (kończy się 31 marca) Komputronik chce mieć 1,02 mld zł przychodów ze sprzedaży i 14,6 mln zł czystego zysku.

Komputronik, jeden z największych sprzedawców sprzętu IT w Polsce, chce w tym roku sprzedać 260 tys. komputerów. – 220 tys. będą stanowiłć komputery przenośne, a 40 tys. tradycyjne – zapowiada Wojciech Buczkowski, prezes spółki. Szacuje, że zapewni to firmie ok. 9-proc. udział i pozycję lidera na polskim rynku komputerów PC. – Rok wcześniej nasz udział sięgał 8 – 8,3-proc. – dodaje.

Poznańska firma, opierając się na własnych szacunkach (bazuje m.in. na informacjach od producentów sprzętu), ocenia, że Polacy kupią w tym roku ok. 3 mln komputerów. Jest zatem ostrożniejsza niż firma analityczna IDC, która twierdzi, że nasz rynek wchłonie w tym roku 3,4 mln maszyn. Zarówno Komputronik, jak i IDC są natomiast zgodne w tym, że sprzedaż komputerów przenośnych będzie daleko większa niż stacjonarnych. Tylko w II kwartale, według IDC, pierwsze z urządzeń miały dwie trzecie udziałów w rynku. W przypadku Komputronika, zakładając, że zrealizuje cele sprzedażowe, laptopy stanowić będą prawie 85 proc. rocznej sprzedaży komputerów.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne