O 40 proc. zwiększy się wartość polskiego rynku wody w latach 2011 – 2016 – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. W zbliżonym tempie będzie w tym czasie rosła także jego wielkość.
Analitycy Euromonitora tłumaczą, że rozwój rynku będziemy zawdzięczać coraz większej wiedzy Polaków o zaletach wody oraz rosnącej liczbie nowych produktów. Nowości nie zabraknie szczególnie w przypadku wód smakowych i funkcjonalnych, czyli z dodatkami regulującymi działanie organizmu.
O ile wydatki na wody gazowane mają szansę urosnąć w latach 2011 – 2016 o 13 proc., o tyle wody z dodatkiem aromatów owocowych lub soków zyskają niemal 40 proc. – szacuje Euromonitor. W tym samym czasie wartość rynku wód funkcjonalnych potroi się.
Wody z witaminami, oprócz napojów izotonicznych i coli funkcjonalnej, ma w swojej ofercie m.in. firma Oshee. Od pierwszego kwartału 2010 r. wodę z jodem sprzedaje Ustronianka. W lutym tego roku dołączyła do niej wodę z magnezem.
– W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2012 r. zwiększyliśmy sprzedaż Ustronianki z jodem o 49 proc. W sumie sprzedaż naszych wód mineralnych była o 130 proc. wyższa niż przed rokiem – mówi Katarzyna Buczek z Ustronianki.