Przedstawiciele kierownictwa koncernu mają spotkać się w Waszyngtonie z wyższymi urzędnikami urzędu lotnictwa FAA dla omówienia proponowanego 10-punktowego pakietu, przewidującego przebudowę samych baterii litowo-jonowych i nową ochronną obudowę ogniotrwałą — twierdzą ludzie znający szczegóły.
Delegacji Boeinga ma przewodniczyć szef działu samolotów cywilnych BCA, Ray Conner. Z drugoiej strony głównym rozmówcą będzie szef FAA, Michael Huerta.
Posunięcie to świadczy, że Boeing chce przywrócić bezpieczne loty samolotów, mimo że eksperci amerykańscy i japońscy nie znaleźli dotąd głównej przyczyny zwęglenia się baterii w dwóch B787, co spowodowało uziemienie całej floty na święcie w połowie stycznia.
Od tamtej pory koncern z Chicago pracował intensywnie nad różnymi doraźnym i na dłuższą metę modyfikacjami baterii — wraz z programem próbnych lotów dla potwierdzenia ich — usiłując przekonać FAA do szybkiego działania.
Według tych samych informatorów dziennika, teraz Boeing jet pewien, że może skrócić do kilku tygodni czas dokonani tych wszystkich zmian. Przystąpił już do produkowania pewnego sprzętu, a przedstawiciele kilku linii lotniczych przewidują, że B787 mogą wznowić loty już w kwietniu.