Aleksandra Stanisławska
Kiedy w 2011 roku USA i Europa Zachodnia zachwycały się tabletami, Polacy zachowywali rezerwę. Teraz jednak przyszła kolej i na nas. W ubiegłym roku w naszym kraju sprzedano 880 tys. tabletów, a w 2013 roku liczba ta może wzrosnąć do 1,8 mln sztuk – prognozuje firma analityczna IDC. Wielki apetyt na te urządzenia okazaliśmy w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
– W pierwszym kwartale 2013 r. producenci sprzedali w Polsce około 375 tys. tabletów. Rok wcześniej było to jeszcze tylko 87 tys. sztuk – powiedział „Rz" Damian Godos, analityk IDC. Liczby te specjalista porównuje do laptopów, których w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedano 480 tys. – Jeszcze chwila, a skala sprzedaży obu tych produktów się zrówna. To oczywisty dowód na to, że mamy w Polsce boom na tablety – twierdzi analityk.
1,8 mln tabletów zostanie sprzedanych w Polsce w całym 2013 r. – prognozuje firma analityczna IDC
– Popularność tabletów rośnie głównie dzięki wygodzie w konsumpcji treści multimedialnych, serwisów społecznościowych i stron WWW – dodaje Adam Bąkowski, prezes firmy NaviExpert. – Spadają też ceny tych urządzeń, a ich dostępność wzrasta dzięki sprzedaży tabletów w ofertach operatorów za symboliczną złotówkę.