Szef koncernu na Indonezję, kraj o szybko rosnącym rynku samochodowym, Marco Purty powiedział, że produkcja Chevroleta Spin — minivana z trzema rzędami foteli — w niedawno wznowionej fabryce koło Dżakarty bardzo zwiększyła jego sprzedaż. Spin w cenie 139,7 mln rupii (14 360 dolarów) pojawił się w indonezyjskich salonach na początku maja i niemal natychmiast przyjął się na rynku.

W czerwcu GM sprzedał 1294 vany Spina, co dało mu 1761 sztuk wszystkich modeli sprzedanych w miesiącu. To nadal bardzo skromna liczba, ale wypada znacznie korzystniej w porównaniu z 5277 sztukami sprzedanymi w całym 2012 r.

Fabryka GM zamknięta w 2005 i ponownie otwarta będzie mieć docelową moc produkowania 40 tys. Spinów rocznie.

Koncernowi z Detroit daleko jednak jeszcze do japońskich rywali. Rynek samochodowy w Indonezji zwiększył się w 2012 r. o 25 proc. do 1,1 mln pojazdów, a w tym roku ma wzrosnąć o dalsze 10 proc. Japończycy mają ponad 90 proc. Indonezyjczycy bardzo lubią proste, niedrogie minivany. Spin będzie konkurować z podobnymi pod względem wyposażenia i ceny Toyotą Avanza i Nissanem Livvina.

GM zaczął w lipcu wysyłkę Spinów produkowanych w Indonezji do Tajlandii, w sierpniu zamierza uruchomić ich eksport na Filipiny.