LPP nie przekreśla Rosji i Ukrainy

Odzieżowa grupa widzi duży potencjał na Wschodzie,?ale na razie spowolni rozwój w tym regionie. Zrekompensuje to sobie na Zachodzie?

Publikacja: 12.05.2014 03:02

LPP nie przekreśla Rosji i Ukrainy

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Właściciel odzieżowych marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay ścina plany rozwoju w Rosji i na Ukrainie. Jeszcze w lutym planował, że w tym roku otworzy w tych krajach sklepy o łącznej powierzchni 67 tys. mkw., co miało stanowić 40 proc. wszystkich planowanych tegorocznych otwarć grupy. Jednak zarząd zrewidował plany i LPP otworzy w tych krajach sklepy o powierzchni „tylko" 38 tys. mkw. Powód? Gwałtowne osłabienie rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny.

390 mln zł wyda w tym roku LPP na otwarcia sklepów; według wcześniejszych planów miało to być 450 mln zł

– Wypracowaliśmy na tych dwóch rynkach silną pozycję i jesteśmy zauważalnym graczem. W Rosji mamy 228, a na Ukrainie 59 sklepów o łącznej powierzchni 149 tys. mkw. To jedna czwarta powierzchni naszej grupy. To dla nas bardzo ważne rynki, dające możliwość dynamicznego rozwoju w przyszłości – mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Gdańska grupa stara się wykorzystać osłabienie rubla wobec głównych walut i pozyskać lepsze warunki najmu lub renegocjować obecne. – Już nam się to częściowo udaje – mówi Pachla. Zaznacza, że w I kwartale wzrost sprzedaży porównywalnej w walutach lokalnych na rynku rosyjskim był zbliżony do średniego w grupie. Natomiast na Ukrainie był on dwucyfrowy.

LPP łącznie na koniec marca miało 1334 sklepy i w ostatnich latach rozwijało się w tempie ponad 30 proc. rocznie. Mniejsza liczba otwarć na Wschodzie oznacza, że łączny wzrost powierzchni handlowej LPP w tym roku wyniesie nie 28 proc., jak wcześniej planowano, ale 25 proc. Sieć zwiększy się zatem o 148 tys. mkw. W związku z tym wydatki na otwarcia sklepów wyniosą 390 mln zł. Poprzednie plany zakładały 450 mln zł.

LPP chce przesunąć akcent na Zachód. – Kolejnym dużym dla nas rynkiem mogą być Niemcy, gdzie w tym roku otworzymy trzy placówki Reserved. Angażujemy się także w wejście do innych krajów Europy Zachodniej, i to nie tylko jeśli chodzi o sklepy flagowe. Może się zdarzyć, że w 2015 r. w Niemczech i w krajach arabskich uruchomimy sklepy o łącznej powierzchni po kilkanaście tysięcy mkw. – dodaje Dariusz Pachla.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej