Lufthansa stara się zwiększyć zyski o 1,5 mld euro w 2015 r. wobec 2011 r. w ramach programu restrukturyzacji SCORE. Przewiduje więc różne działania, od rozwijania taniej linii Germanwings i skrócenia czasu postojów samolotów na lotniskach po likwidację 3500 etatów w biurowym zapleczu, a nawet wprowadzenie aukcyjnej sprzedaży biletów w klasie biznes.
Rzecznik linii poinformował, że planuje ona przenieść pracowników odprawy podróżnych i sprzedaży biletów na lotniskach w Berlinie, Hamburgu i Duesseldorfie do odrębnych firm. Te z kolei będą musiały konkurować z usługodawcami Lufthansy związanymi z nią umowami. To pozwoli zmniejszyć koszty na lotniskach średniej wielkości i lepiej odpierać konkurencję tanich rywali w rodzaju Ryanaira i easyJeta.
Koszty obsługi naziemnej w Lufthansie wynoszą teraz do 5 euro od pasażera wobec ok.2 euro w tanich liniach.
Związek zawodowy Verdi skrytykował te plany twierdząc, że podobny plan w dziale cateringu LSG Germany doprowadził do obniżenia płac i gorszych warunków pracy. Związek zapowiedział organizowanie zebrań z załogą Lufthansy i walkę z obniżaniem zarobków i zamykaniem ośrodków przez pracodawcę.
Frankfurt i Monachium nie będą objęte planami redukcji.