- Planujemy kampanię konsumencką i degustacje brytyjskich produktów spożywczych w dwóch-trzech dużych sieci handlowych – mówi „Rzeczpospolitej" Marek Schejbal, starszy konsultant w Brytyjsko – Polskiej Izbie Handlowej (BPCC). – Przeprowadzimy ją pierwszej połowie przyszłego roku w sklepach znajdujących się w największych polskich miastach.
W przyszły roku w Warszawie planowana jest także impreza konsumencka pod nazwą „Wyspa Smaków". - Będzie to event adresowany do klientów jednej z sieci delikatesów. Negocjacje w tej sprawie trwają – zaznacza Marek Schejbal.
Planowane działania promocyjne są częścią prowadzonego przez BPCC programu Taste of Britain, czyli Smak Wielkiej Brytanii, który wystartował na wiosnę 2014 r. Dotują go Brytyjska Agencja ds. Handlu i Inwestycji (UKTI) i biorące w nim udział firmy.
Od serów po piwo
- W turach wiosennej i jesiennej programu Taste of Britain 45 brytyjskich firm spożywczych zaprezentowało w Polsce niemal 300 produktów – wyjaśnia Marek Schejbal. – Zakładamy, że 25 proc. z producentów pojawi się na półkach sklepów do końca tego roku.
W spotkaniach wzięło udział niemal 50 kupców dystrybutorów i sieci handlowych z Polski. Wśród produktów, które zdecydowali się wprowadzić są kawa, herbata, placki nadziewane np. mięsem (z ang. pies), piwa oraz nabiał, w tym sery.