Lawinowy wzrost sprzedaży ma także napędzać ogólne starzenie się pojazdów. Szacuje się, ze przeciętny wiek auta poruszającego się po europejskich drogach to 10 lat. Przeciętny samochodów w USA jest o 3 lata starszy. Eksperci zakładają zarazem, że osłabnie sprzedaż na rynkach wschodzących.

Według analiz Frost & Sullivan, duże znaczenie dla wzrostu globalnego rynku będzie miał rosnący popyt na samochody wśród kobiet. - Przewiduje się, że do końca 2015 roku dziesięciu wiodących producentów oryginalnego sprzętu wypuści na rynek od 4 do 5 modeli pojazdów zaprojektowanych z myślą specjalnie o kobietach – twierdzi senior partner we Frost & Sullivan, Sarwant Singh. Dobrze będą się sprzedawać także samochody luksusowe oraz auta typu SUV w segmencie premium.

Obecny rok ma być także rokiem coraz szerszego wprowadzania do napędu samochodów ogniw paliwowych. Szlaki przetrze Toyota wprowadzając na rynek model Mirai oraz udostępniając 5600 wodorowych patentów – dodaje  analityk rynku, Shwetha Surender. Patenty udostępnione innym producentom dotyczą technologii ogniw paliwowych (1970 patentów), zbiorników sprężonego wodoru (290 patentów) oraz sterowania systemem (3350 patentów). Dodatkowo Toyota udostępnia do powszechnego wykorzystania 70 patentów dotyczących stacji tankowania wodoru.

Toyota, jak dotąd jedyny seryjny producent aut na wodór wychodzi z założenia, że w ten sposób przyspieszy rozwój technologii ogniw paliwowych. Koncern zakłada, że pierwszy etap wprowadzania samochodów z napędem wodorowym na rynek będzie trwał do końca 2020 roku.

Samochód z napędem wodorowym jest szczególnie obiecują konstrukcją. Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma większą gęstość energetyczną niż wykorzystywane dziś akumulatory. Toyota pracuje nad samochodami na ogniwa paliwowe od ponad 20 lat. System opracowany i opatentowany przez firmę uzyskuje energię elektryczną z reakcji chemicznej wodoru i tlenu.