Rozmowy Airbusa z rządem Francji o sfinansowanie produkcji nowego śmigłowca znalazły się w impasie wywołując pytania o miejsce tysięcy miejsc pracy przy ich montażu i przy produkcji podzespołów przez kooperantów
Grupa Airbusa prowadzi od miesięcy z rządem francuskim negocjacje w sprawie pożyczki podobnej do udzielanych działowi produkcji samolotów, w wysokości nawet kilkuset milionów euro. Airbus Helicopters pracuje nad nowym śmigłowcem o roboczej nazwie X6, który ma zastąpić dwusilnikowego Super Puma, bardzo popularnego w firmach naftowych do transportu pracowników na platformy.
Producent korzystał z podobnego systemu finansowania prac i produkcji poprzednich modeli śmigłowców, także ostatnio pokazanego X4 o obecnej nazwie H160.
Rozmowy utknęły jednak z powodu nacisków budżetowych, z jakimi ma do czynienia rząd w Paryżu.
— Sprawa znalazła się w impasie i Airbus zaczyna mówić o przeniesieniu projektu do Niemiec — stwierdziła jedna osoba znająca stan rozmów. Inna dodała, że gdyby doszło do załamania rozmów, to Airbus mógłby wziąć pod uwagę produkcję tych maszyn „gdziekolwiek na świecie, gdzie istnieje silne pragnienie offsetu przemysłowego", w Hiszpanii, Polsce czy Meksyku.