Duże wzrosty Redanu

Odzieżowa grupa w czerwcu w mocno zwiększyła przychody. Sprzedaż poprawiły oba segmenty, ale w modowym odbyło się to w pewnym stopniu kosztem niższej marży.

Publikacja: 09.07.2015 10:43

Cała Grupa Redan w czerwcu osiągnęła 44,5 mln zł przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż rok temu. Narastająco w I półroczu obroty wyniosły 254 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec czerwca wyniosła 111,2 tys. m2, czyli zwiększyła się o 8 proc. r/r.

- Czerwiec był kolejnym udanym miesiącem pod względem sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczący wzrost obrotów zarówno w sieci dyskontowej TXM textilmarket oraz sieci modowej Top Secret w kraju. Jednocześnie obserwowaliśmy stabilizację sprzedaży realizowanej na rynku ukraińskim - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w czerwcu br. wypracowała 26 mln zł obrotów, czyli o 26 proc. więcej niż przed rokiem. - Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Cały czas osiągamy wysokie dynamiki sprzedaży. Potwierdza to, że utrzymujemy dotychczasowych klientów i dzięki prowadzonym działaniom zyskujemy nowych – dodał Bogusz Kruszyński. Od stycznia do czerwca br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 16 proc. i wyniosły 141 mln zł. Sprzedaż rośnie szybciej niż powierzchnia - sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 324 sklepy własne o łącznej powierzchni 69,7 tys. m2 i była o 9 proc. większa niż na koniec czerwca 2014 r.

Z kolei łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash) w czerwcu 2015 r. wyniosła 18,5 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. Sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej wzrosła w czerwcu o 26 proc., do 16,5 mln zł. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 2 mln zł i zmniejszyły się o 27 proc. - W tym roku czerwiec był typowo wyprzedażowym miesiącem. Jesteśmy zadowoleni z poziomu osiągniętych obrotów. Ze względu na intensyfikację działań wspierających sprzedaż marża handlowa rosła jednak wolniej od przychodów – stwierdził Kruszyński

Narastająco od początku roku biznes modowy w I półroczu 2015 r. miał 113 mln zł przychodów, o 10 proc. więcej niż rok temu. W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 99 mln zł i była o 25 proc. większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 14 mln zł i zmniejszyły się o 39 proc. rok do roku.

Poprawa efektywności sprzedaży widoczna jest też w biznesie modowym - łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. m2 i była o 5 proc. wyższa niż w czerwcu 2014 r. (w Polsce na koniec czerwca 2015 r. miały powierzchnię 34,9 tys. m2, czyli o 16 proc. więcej niż w czerwcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,6 tys. m2, czyli o 30 proc. mniejszą).

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej