Polski start-up najlepszy w regionie

Rodzima firma CallPage, zajmująca się innowacyjnymi rozwiązaniami dla komunikacji biznesowej, zwyciężyła 4. edycję programu Think Big. Start-up z Krakowa opracował system do zamawiania rozmowy z konsultantem na stronie WWW.

Aktualizacja: 16.03.2017 14:11 Publikacja: 16.03.2017 13:34

Foto: materiały prasowe

W tym roku program organizowany przez UPC, skierowany był do start-upów z regionu Europy Środowo-Wschodniej. Do finału – spośród 0,5 tys. zgłoszeń – dotarło dziewięć projektów, w tym z Rumunii i Węgier. To jednak polska spółka okazała się najlepszą. CallPage to nowy konkurent notowanego na warszawskiej giełdzie LiveChata, jednego z najwyżej wycenianych i najbardziej rozpoznawalnych rodzimych start-upów na świecie. Krakowianie będą teraz mieli szansę powtórzyć sukces LiveChata. Założona przez Rossa Knapa firma w ramach nagrody otrzymała bowiem nie tylko 10 tys. euro, ale również zaproszenie do współpracy z UPC, międzynarodową korporacją (należącą do Liberty Global), dostarczającą usługi telewizji kablowej, telefonii oraz dostępu do internetu.

4. edycja Think Big wystartowała na początku ubiegłego roku. W styczniu 2017 r. komisja konkursowa oraz analitycy D-Raft, specjalizujący się w łączeniu start-upów z korporacjami, wyłonili dziewięciu finalistów. Znalazły się wśród nich takie firmy, jak: BetterSoftware, CallPage, Dolphio, Gamfi, Lab4Motion, OnBoardX, VoicePin, Wandlee oraz WellServed. Każdy zgłaszany projekt musiał wykazać się potencjałem biznesowym w jednym z trzech obszarów – B2B, customer experience lub narzędzia i technologie marketingowe. O powodzeniu uczestników decydował potencjał biznesowy, oryginalność i dojrzałość rozwiązania oraz jego synergia z rozwiązaniami poszukiwanymi przez UPC.

Zwycięski CallPage to projekt, który zdobył już rynkowe uznanie. W spółkę zainwestowały fundusze bValue oraz SeedCapital, związany z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, a także estoński akcelerator WiseGuys. Z rozwiązania dostarczanego przez start-up korzysta już ponad 1,1 tys. firm. W dużym skrócie CallPage udostępnia narzędzie, które pozwala przedsiębiorstwom konwertować osoby odwiedzające strony internetowe w potencjalnych klientów. Projekt wykorzystuje inteligentne algorytmy. Jego działanie polega na tym, że klient, poszukujący kontaktu z firmą, zostawia na jej stronie WWW swój numer. Dzięki automatyzacji w ciągu maksymalnie 28 sekund oddzwania do niego konsultant. System poza tym zapamiętuje rozmówców. W bazie CallPage jest już 4 mln telefonów. Skuteczność tego rozwiązania potwierdzają statystyki. – Wskaźnik odbieralności takich połączeń sięga już 97 proc. – podkreśla Ross Knap.

Nie ukrywa, że udział w programie Think Big da firmie możliwość zaistnienia nie tylko na polskim rynku, ale i na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, na których działa UPC. - Zyskujemy dzięki temu rozpoznawalność, która jest istotnym elementem rozwoju każdej firmy. Nagroda programu Think Big jest dla nas potwierdzeniem, że to, co robimy od dwóch lat, ma duży potencjał biznesowy. Cieszy to tym bardziej, że zmierzyliśmy się z bardzo mocnymi konkurentami - dodaje Ross Knap.

Wśród rywali był m.in. VoicePin, który zdobył nagrodę jury (również 10 tys. euro). Firma kierowana przez Łukasza Dyląga stworzyła narzędzie do głosowej weryfikacji tożsamości. Poza tym przyznano nagrodę specjalną firmie Dolphio z Węgier, za podjęcie ważnych tematów społecznych (opracowała rozwiązanie do komunikacji dla głuchoniemych) oraz wyróżnienie polskiej spółce HealthUp. Ta ostatnia zwyciężyła ww rankingu BIG6, klasyfikującym polskie młode, innowacyjne firmy, które podbiły internet w 2016 r. (HealthUp opracował mobilny, inteligentny spirometr MySpiroo).

- Think Big po raz kolejny udowodnił, że wokół nas istnieje wiele kreatywnych pomysłów. Wszyscy finaliści pokazali nam, że mają nie tylko ducha innowacji, ale i ducha przedsiębiorczości - komentuje Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Jak zaznacza, UPC i Liberty Global od lat wspierają polskich i zagranicznych przedsiębiorców w rozwijaniu innowacyjnych projektów biznesowych opartych o technologie cyfrowe. - Jestem szczęśliwy, że możemy wesprzeć kreatywne projekty i przyczynić się do ich dalszego, dynamicznego rozwoju - dodaje Frans-Willem de Kloet.

Gościem specjalnym gali finałowej Think Big był David Rowan, wieloletni redaktor magazynu „Wired", opisującego wpływ technologii na politykę, gospodarkę i naukę. Wśród członków kapituły jurorskiej natomiast byli m.in. Olga Kozierowska, inicjatorka promocji przedsiębiorczości kobiet, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką, Artur Kurasiński, bloger i współtwórca Auli Polskiej, Arkadiusz Piechocki, partner w SpeedUp VCl Group, Tomasz Rudolf i Sergiusz Sawin - przedstawiciele D-Raft oraz Cezary Szymanek, redaktor naczelny RP.pl.

W tym roku program organizowany przez UPC, skierowany był do start-upów z regionu Europy Środowo-Wschodniej. Do finału – spośród 0,5 tys. zgłoszeń – dotarło dziewięć projektów, w tym z Rumunii i Węgier. To jednak polska spółka okazała się najlepszą. CallPage to nowy konkurent notowanego na warszawskiej giełdzie LiveChata, jednego z najwyżej wycenianych i najbardziej rozpoznawalnych rodzimych start-upów na świecie. Krakowianie będą teraz mieli szansę powtórzyć sukces LiveChata. Założona przez Rossa Knapa firma w ramach nagrody otrzymała bowiem nie tylko 10 tys. euro, ale również zaproszenie do współpracy z UPC, międzynarodową korporacją (należącą do Liberty Global), dostarczającą usługi telewizji kablowej, telefonii oraz dostępu do internetu.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej