Smutny salon lotniczy w Dubaju

Trwający od 8 miesięcy kryzys po uziemieniu MAXów i powszechne opóźnienia w przemyśle wpłynęły na atmosferę międzynarodowego salonu lotniczego w Dubaju (17-21 listopada); jedni zmieniają plany dotyczące floty, inni szukają okazji

Publikacja: 17.11.2019 14:05

Smutny salon lotniczy w Dubaju

Foto: AFP

Dubai Airshow organizowany co dwa lata jest zwykle miejscem pokazywania wszystkiego, czym dysponuje ten sektor, od jumbo jetów po wojskowe drony, ale tym razem pojawiły się znaki zapytania dotyczące popytu i możliwości przeciążonych podwykonawców dotrzymania podjętych zobowiązań — stwierdził Reuter.

Najważniejsze jest oczywiście uziemienie MAXów. Inwestorzy, którzy początkowo doprowadzili do hossy akcji Boeinga są teraz zdania, że koncern ma już za sobą najtrudniejszy okres, spodziewa się wprawdzie wznowienia lotów tych samolotów w styczniu, ale będzie mieć do czynienia z rozładowaniem zatoru wyprodukowanych maszyn, a to może potrwać nawet 2 lata.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki