Z badania IBRiS dla „Rz" wynika, że jeśli chodzi o listę marek odzieżowych, które cenimy najbardziej, to prowadzą takie firmy, jak Adidas, Vistula i Puma. Marki największe pod względem generowanych przychodów czy liczby salonów, jak H&M, Zara, Reserved, Cropp czy Mohito, mają poniżej 10 proc. wskazań.
Jeśli chodzi o listę firm, których produkty konsumenci chcą kupić w nadchodzących 12 miesiącach, prowadzą także Adidas, Puma i Vistula.
Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, jeśli prześledzi się listę sklepów internetowych z odzieżą, które Polacy odwiedzają najczęściej według badania Gemius/PBI za maj 2017 r. W takim ujęciu sklepy Pumy i Vistuli mają na tyle mało użytkowników, że nie trafiają do zestawienia. Adidas ze ścisłej czołówki spada na znacznie dalszą pozycję.
Prowadzi za to H&M z liczbą niemal 1,58 mln użytkowników w maju 2017 r., w tym samym miesiącu rok temu wynik był nieznacznie wyższy. Kolejne pozycje zajmują aż cztery marki grupy LPP – Reserved, Mohito, Cropp i House. Liderem w tej grupie jest Reserved z niemal 1,3 mln użytkowników, o ponad 140 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. W przypadku Mohito wynik poprawił się o ponad 130 proc., do 930 tys. e-klientów, inne marki w grupie zanotowały mniej imponujące, ale jednak zwyżki liczby użytkowników.